Mobilna autoryzacja

Potwierdzaj transakcje w serwisie internetowym i telefonicznym Inteligo kodem PIN w swojej aplikacji IKO - tym samym, który ustalasz podczas aktywacji IKO.

ff555211-846f-4ab7-8627-b36a96ad0922.png

Dlaczego warto?

  • Bezpieczeństwo 
    powiadomienia o potwierdzeniu operacji są poufne. Nie mają do nich dostępu zarówno inne osoby, jaki i inne aplikacje w Twoim telefonie
  • Oszczędność Twojego czasu 
    nie czekasz na SMS-a ani nie przepisujesz żadnego hasła. Wystarczy potwierdzić operację w aplikacji IKO.
  • Komfort 
    z mobilną autoryzacją IKO potwierdzisz operacje zlecone zarówno w serwisie internetowym Inteligo, jak i na infolinii

 

Mobilna autoryzacja – jak to działa?

  1. Po zleceniu transakcji, np. polecenia przelewu otrzymasz powiadomienie na telefonie z aplikacji mobilnej IKO
  2. W zależności od typu operacji i kwoty transakcję potwierdzasz:
    • w powiadomieniu push z aplikacji IKO przez wybranie Zatwierdź
    • w uruchomionej aplikacji IKO przez wybranie Zatwierdź lub podanie kodu PIN i wciśnięcie przycisku Zatwierdź

 

 

Wybierz i aktywuj narzędzie autoryzacji

Korzystanie i aktywacja mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO nic nie kosztuje. Pamiętaj jednak, że do korzystania z mobilnej autoryzacji potrzebujesz dostępu do internetu, co może się wiązać z opłatą za pakiet transmisji danych

 

Jak włączyć mobilną autoryzację w aplikacji IKO?

  1. Rozwiń swój profil i wejdź w Ustawienia Narzędzia autoryzacyjne
  2. Kliknij Aplikacja IKO i wybierz urządzenie, którego będziesz używać do mobilnej autoryzacji (telefon na którym masz swoje IKO)
  3. Kliknij Zatwierdź, a następnie podaj kod z dotychczasowej metody autoryzacji (kod SMS lub kod z karty kodów jednorazowych)

 

Jak włączyć mobilną autoryzację  w serwisie Inteligo?

    1. Przejdź do sekcji Dane i ustawienia Karty, mobilna autoryzacja, SMS i kliknij Zmień narzędzie autoryzacyjne
    2. Wybierz Aplikacja mobilna IKO jako sposób dokonywania uwierzytelnienia
    3. Wybierz urządzenie, które będzie służyć do mobilnej autoryzacji i na następnym ekranie podaj kod otrzymywany w dotychczasowy sposób (kod SMS/kod z karty kodów jednorazowych)
    4. Zaloguj się do IKO na wskazanym wcześniej urządzeniu i potwierdź aktywację mobilnej autoryzacji.

 

 

Jak zmienić telefon, którego będziesz używać do mobilnej autoryzacji?

Na telefonie z aktywnym IKO, którym do tej pory potwierdzasz transakcje:

  1. Rozwiń swój profil i wejdź w Ustawienia Narzędzia autoryzacyjne
  2. Kliknij Aplikacja IKO → wybierz urządzenie, które będzie służyć do mobilnej autoryzacji
  3. Kliknij przycisk Zatwierdź i na następnym ekranie podaj kod do potwierdzania transakcji otrzymywany w dotychczasowy sposób (kod SMS / kod z karty kodów jednorazowych)
  4. Kliknij Zatwierdź i przepisz 6-cyfrowy kod lub zeskanujesz kod QR pomiędzy zmienianymi urządzeniami

 

Masz zablokowaną mobilną autoryzację?

  1. Zadzwoń na infolinię 800 121 121 i zaloguj się do serwisu telefonicznego (jeżeli nie pamiętasz hasła do serwisu telefonicznego, utwórz je w serwisie Inteligo lub poproś konsultanta o pomoc).
  2. Wybierz 0, aby połączyć się z konsultantem. Nasz konsultant aktywuje Ci kody SMS*, dzięki czemu odzyskasz możliwość potwierdzania operacji.
  3. Włącz mobilną autoryzację przez serwis internetowy Inteligo lub od razu w aplikacji IKO zgodnie z instrukcjami powyżej.

 

Przykładowe operacje, które można potwierdzić przy pomocy mobilnej autoryzacji w serwisie internetowym Inteligo / na infolinii

  • Polecenia przelewu (w tym płatności w internecie Płacę z Inteligo) i zlecenie stałe - zlecenie/modyfikacja/anulowanie
  • Potwierdzenie transakcji kartowej w ramach usługi 3D-Secure
  • Złożenie wniosku i podpisywanie umów dla produktów, np. konta, rachunku oszczędnościowego, karty itp.
  • Dodawanie / modyfikacja/usunięcie odbiorcy zdefiniowanego
  • Zerwanie / modyfikacja lokaty
  • Aktywacja / nadanie / zmiana PIN /
  • Czasowa blokada karty debetowej / kredytowej
  • Logowanie do serwisu internetowego / PUE ZUS
  • Utworzenie i autoryzacja dyspozycji z użyciem Profilu Zaufanego
  • Zmiana ustawień
  • Zmiana danych osobowych
  • Doładowanie telefonu

 

Pytania i odpowiedzi

Co się stanie jeśli nie wyrażę zgody na włączenie mobilnej autoryzacji? 

  • Jeżeli nie wyrazisz tej zgody w czasie aktywacji, aplikacja IKO będzie działała w trybie pasywnym bez dostępu do wszystkich funkcji W każdej chwili możesz wrócić do procesu aktywacji i po wyrażeniu zgody zyskasz dostęp do wszystkich funkcji aplikacji. Jeżeli zechcesz, możesz zrezygnować z mobilnej autoryzacji w dowolnej chwili.
  • Jeżeli masz już aktywną aplikację IKO, Twoja aplikacja będzie dalej działać jak dotychczas, a my za jakiś czas ponowimy prośbę.

Nie korzystam jeszcze z IKO – czy muszę korzystać z mobilnej autoryzacji?

Nie – mobilna autoryzacja działa tylko w aplikacji IKO. Jeżeli nie masz naszej aplikacji, nie możesz korzystać z mobilnej autoryzacji. Zachęcamy Cię jednak do wypróbowania IKO – oprócz mobilnej autoryzacji zyskasz bezpieczny dostęp do swoich finansów oraz wielu innych usług w swoim telefonie.

Co się stanie, jeśli wrócę do poprzedniego narzędzia autoryzacyjnego?

Możesz wrócić do poprzedniego narzędzia autoryzacji. Jeśli wyrazisz zgodę na włączanie przez bank mobilnej autoryzacji, będziemy mogli zmienić na nią kody SMS lub kartę zdrapkę. Nadal możesz potem wrócić do poprzedniego narzędzia autoryzacji.  

Czy bank wysłał e-mail o zgodzie na włączanie mobilnej autoryzacji?

Tak, nasz bank wysłał taką wiadomość 12 stycznia br. – e-mail może docierać na poszczególne adresy przez kilka kolejnych dni kalendarzowych.

Czy po wyrażeniu zgody na mobilną autoryzację muszę z niej od teraz zawsze korzystać?

Nie – możesz zmienić narzędzie autoryzacji w dowolnej chwili w aplikacji IKO i serwisie Inteligo. Dotyczy to zarówno osób, które już korzystają i dopiero będą korzystać z aplikacji IKO. Ze względów bezpieczeństwa rekomendujemy korzystanie z mobilnej autoryzacji – oprócz tego, że ta metoda pozwala na zatwierdzanie transakcji w bankowości elektronicznej, dodatkowo umożliwia Ci włączenie dwuetapowego logowania do serwisu internetowego Inteligo.

Do kiedy mam czas na wyrażenie zgody na włączenie mobilnej autoryzacji?

Wyrażenie zgody na włączenie mobilnej autoryzacji jest dobrowolne. Możesz wyrazić tę zgodę w dowolnej chwili.

 

* Jeśli mobilna autoryzacja była używana przez Ciebie do dwustopniowego logowania do serwisu Inteligo, po włączeniu kodów SMS ta opcja przestanie być aktywna.
Aplikacja mobilna IKO oraz serwis internetowy Inteligo stanowią usługę bankowości elektronicznej.