Jak włączyć tryb aktywny aplikacji IKO?

Aplikacja IKO może działać w trybie pasywnym i aktywnym. Pozostając w trybie pasywnym nie możesz zlecać przelewów, korzystać z BLIKA oraz innych operacji. Zapewnij sobie możliwość korzystania ze wszystkich funkcji aplikacji IKO aktywując ją do końca.

Stylizowana ikona wiadomości

Czym się różni tryb pasywny od aktywnego aplikacji IKO?

Tryb pasywny aplikacji IKO ma miejsce wtedy, gdy posiadacz telefonu pobierze aplikację IKO, wprowadzi w aplikacji IKO numer klienta oraz hasło do serwisu bankowości internetowej iPKO (Inteligo) i nada PIN do aplikacji. W takiej formie aplikacja IKO wyświetla informacje o kontach i innych produktach w PKO Banku Polskim (Inteligo), ale nie można wykonywać żadnych operacji.
Aplikacja IKO działająca tylko w trybie pasywnym będzie Ci przypominać o możliwości jej aktywacji. Warto pamiętać, że aplikację IKO można aktywować niezależnie od tego, jak długo z niej korzystasz – wystarczy wtedy kliknąć przycisk aktywuj na ekranie głównym aplikacji i postępować zgodnie ze wskazówkami na ekranie.

Teraz można zyskać 15 zł za aktywne korzystanie z aplikacji IKO więcej

Tryb aktywny aplikacji IKO ma miejsce wtedy, gdy posiadacz telefonu poza czynnościami opisanymi powyżej, aktywuje aplikację IKO. W trybie aktywnym aplikacji można wykonywać przelewy i inne operacje, np. doładowanie telefonu, płatności BLIK, wypłaty z bankomatów za pomocą BLIKA, wpłaty we wpłatomatach za pomocą BLIKA. Za aktywację aplikacji mobilnej IKO bank nie pobiera żadnej prowizji.

1. W aplikacji IKO kliknij przycisk „Aktywuj”.

2. Wyślij SMS-a weryfikującego numer telefonu

W celach zbadania autentyczności aplikacji wyślij SMS-a do banku. Nie modyfikuj treści SMS-a ani numeru, na który jest wysyłany.

SMS telefonów z Androidem wysyłany jest automatycznie, SMS-a z telefonów z  iOS/Windows Phone wysyłasz samodzielnie.

3. Wybierz metodę otrzymania  kodu aktywacyjnego

Wybierając opcję „Wiadomość głosowa” aktywację dokończysz na telefonie: w ciągu 30-60 sek. otrzymasz telefonicznie informację głosową z kodem aktywującym.

Gdy wybierzesz opcję „Serwis internetowy Inteligo”, zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo i w zakładce „IKO” wygeneruj kod samodzielnie. W obu przypadkach kod aktywujący ma 4 cyfry.

4. Wprowadź kod do aplikacji IKO

Aktywacja aplikacji IKO jest zakończona i możesz zacząć z niej korzystać.

Przejdź do pełnego procesu rejestracji i aktywacji aplikacji IKO