Oferta firmowa

BLIK w aplikacji mobilnej IKO

Aplikacja IKO umożliwia korzystanie z systemu płatności mobilnych BLIK. Jeśli Twoja aplikacja IKO jest aktywna, bez problemu zastąpi Ci gotówkę lub kartę płatniczą w sytuacjach, gdy chcesz:

  • zapłacić w sklepie
  • zapłacić w internecie
  • wypłacić gotówkę z bankomatu
  • wpłacić gotówkę we wpłatomacie
  • zlecić przelew na telefon między użytkownikami aplikacji różnych banków

Pobierz IKO 

Więcej na stronie

Szczegóły oferty

Rozwiń wszystkie
  1. Kod BLIK - co to jest?

    Kod BLIK to indywidulnie generowany ciąg 6 cyfr w aplikacji IKO, który pozwala na realizację płatności w sklepach i internecie bez użycia portfela i gotówki oraz wypłatę pieniędzy z bankomatu bez karty.

  2. Czek BLIK - co to jest?

    Czek BLIK (złożony z 9 cyfr) umożliwia realizację płatności za zakupy oraz wypłaty z bankomatów do ustalonej z góry kwoty w trybie offline. 

    Czek BLIK możesz wykorzystać samodzielnie lub przekazać innej osobie, która nie musi mieć aplikacji IKO.

    • Zanim utworzysz pierwszy czek BLIK należy ustalić hasło do czeków w bankowości elektronicznej Inteligo (zakładka IKO).
    • Utworzenie czeku BLIK w aplikacji IKO powoduje założenie blokady na rachunek, jeśli nie będzie wykorzystany lub wygaśnie, środki będą znów dostępne na rachunku. 
    • Każdą transakcję czekiem BLIK należy potwierdzić hasłem do czeków. Jeśli z czeku korzysta inna osoba, podaj jej swoje hasło do czeków.
    • Transakcje czekiem BLIK mogą być wykonane na kwotę równą lub mniejszą od tej, jaką posiadacz aplikacji IKO ustalił w czasie przygotowywania czeku (np. jeśli ktoś wykorzysta 5 zł z 15 zł, to 10 zł wróci na rachunek osoby tworzącej czek BLIK).
      Uwaga: Za wypłatę gotówki BLIKIEM z niektórych bankomatów może zostać pobrana prowizja – szczegóły w tabeli poniżej.
    • Można mieć maksymalnie 2 aktywne czeki BLIK.
    • Jeżeli istnieje podejrzenie, że numer danego czeku i/lub hasło do czeków mogą być użyte przez osoby niepowołane, należy usunąć czek w aplikacji IKO lub zmienić hasło do czeków.
  3. Skąd są brane środki do transakcji BLIK?

    Źródłem pieniądza dla płatności BLIK mogą być:

    • konto Inteligo (konto firmowe Inteligo) 
    • karta kredytowa Inteligo
    Typ operacji przy użyciu kodu BLIK Konto płatnicze (PLN)

    Karta kredytowa

    (dotyczy aplikacji IKO na telefony z systemem iOS)

    Płatność w sklepie stacjonarnym tak tak
    Płatność w sklepie internetowym tak tak, ale tylko w przypadku wyboru formy płatności BLIK od razu, a nie jako alternatywną opcję w ramach "Płacę z Inteligo"
    Wypłata z bankomatu tak nie
    Wplata we wpłatomacie tak  nie 
    Czek BLIK  tak  nie
    Przelewy na telefon (BLIK) tak  nie

    Uwaga:

    • Płatności BLIK z podłączoną kartą kredytową są traktowane jako transakcje bezgotówkowe. Oznacza to, że w przypadku spłaty całej kwoty zadłużenia w terminie określonym w zestawieniu transakcji nie płacisz odsetek za te transakcje.
    • Płatności IKO z limitu danej karty kredytowej wliczają się do wartości transakcji umożliwiających zniesienie części lub całości opłaty za obsługę roczną karty.
    • Jeśli korzystasz z karty kredytowej jako źródło pieniądza, musi być ona aktywna. Jeżeli karta była wskazana jako źródło dla płatności, a w międzyczasie została np. zastrzeżona lub czasowo zablokowana trzeba zmienić ponownie źródło środków pieniężnych do realizacji transakcji lub odblokować kartę. W przeciwnym razie operacje BLIK będą odrzucane. Aplikacja IKO przypomni Ci o konieczności zmiany ustawień.
    • Płatności BLIK z karty kredytowej będą widoczne w historii płatności. W serwisie internetowym iPKO (Inteligo) dostępny jest tylko podgląd aktualnej konfiguracji źródła pieniądza dla płatności BLIK.
    • Operacje BLIK podlegają limitom IKO. Podczas transakcji BLIK, gdzie źródłem pieniądza jest karta kredytowa, badane są niezależnie limity IKO oraz limity karty kredytowej - kwota operacji musi mieścić się w obu limitach.

    Jak zmienić źródło pieniądza do płatności BLIK?

    1. Zaloguj się do aplikacji IKO i wejdź w Ustawienia.
    2. Kliknij Ustawienia BLIK > Źródła płatności dla BLIK.
    3. Przyporządkuj typ płatności do karty kredytowej/konta i zatwierdź zmianę kodem PIN do aplikacji mobilnej IKO.

    Pamiętaj! Jeżeli źródłem płatności BLIK jest karta kredytowa: nie możesz wypłacać i wpłacać gotówki, nie możesz robić przelewów na telefon, nie możesz generować czeków BLIK.

  4. BLIK - Wypłata gotówki z bankomatu

    Aplikacja IKO umożliwia wypłatę gotówki bez użycia karty z bankomatów PKO Banku Polskiego, Euronetu i innych banków (np. Banku Millennium, Santander Banku, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, Credit Agricole, Getin Banku, Idea Banku oraz mBanku).

    Aby wypłacić pieniądze należy wprowadzić na klawiaturze bankomatu kod BLIK albo czek BLIK. W przypadku czeków BLIK należy potwierdzić transakcję hasłem do czeków (można go utworzyć w bankowości elektronicznej Inteligo).

    Za wypłatę gotówki z bankomatów przy użyciu BLIK może zostać pobrana prowizja zgodnie z tabelą opłat i prowizji:

    Zestawienie prowizji za wypłaty z bankomatów przy użyciu aplikacji IKO (kody BLIK i czeki BLIK) obowiązujące od dnia 01.10.2014 r.

      Bankomaty PKO Banku Polskiego SA Bankomaty Santander Banku Inne bankomaty obsługujące wypłaty mobilne przy użyciu BLIKA
      Dla klientów, którzy zawarli umowę o prowadzenie rachunku od 11.05.2010 r. lub przeszli na nową taryfę:
    Konto Inteligo prywatne (indywidualne i wspólne) 0 zł 0 zł Prowizja 5 zł za transakcję 
    Konto Inteligo firmowe 0 zł 0 zł Prowizja 5 zł za transakcję 
      Dla klientów, którzy zawarli umowę przed dniem 11.05.2010 r. i nie przeszli na nową taryfę:
    Konto Inteligo prywatne (indywidualne i wspólne) 0 zł 0 zł Prowizja 4,5 zł za transakcję
    Konto Inteligo firmowe Prowizja 4,5 zł za transakcję
  5. BLIK – Wpłata gotówki we wpłatomacie

    Wpłatę gotówki we wpłatomatach PKO Banku Polskiego przy użyciu aplikacji IKO i kodu BLIK (zamiast karty) może zrealizować każdy posiadacz aktywnej aplikacji IKO:

    • na konto własne (powiązane z aplikacją IKO)*
      Jeśli wpłacasz pieniądze na swoje konto, wystarczy Ci dostęp do aktywnej aplikacji IKO z aktualnym kodem BLIK.
    • na konto dowolnego użytkownika aplikacji IKO*
      Jeśli wpłacasz pieniądze na konto innego użytkownika aplikacji IKO, musisz znać dodatkowo jego numer telefonu, na którym ma aktywną aplikację IKO.

    Jak wpłacić gotówkę na konto z kodem BLIK?

    1. Na ekranie wpłatomatu wybierz przycisk Wpłata IKO.
    2. Wprowadź kod BLIK ze swojej aplikacji IKO na ekranie wpłatomatu.
    3. Wybierz, komu chcesz wpłacić pieniądze:
      • Naciśnij przycisk Wpłata własna, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na swoje konto.
      • Naciśnij przycisk Wpłata na telefon, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na konto innego użytkownika aplikacji IKO. Następnie podaj numer telefonu odbiorcy.
    4. Gdy pojawią się ekrany znane ze standardowego procesu wpłaty gotówki przy użyciu karty (opis zasad wpłacania banknotów, prośba o podanie kwoty wpłaty, podsumowanie liczby i rodzaju wpłaconych banknotów), postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie. Po akceptacji podsumowania operacji wpłata zostanie zarejestrowana, a środki zostaną zaksięgowane na kocie odbiorcy.

     

    Jeśli odbiorca korzysta z kilku aplikacji IKO na różnych telefonach, wpłata zostanie zrealizowana na konto, które jest ustawione jako źródło pieniądza dla danej aplikacji IKO powiązanej z numerem telefonu, który wpiszesz na ekranie wpłatomatu. Aby zrealizować wpłatę konieczne jest, aby odbiorca miał w pełni aktywną aplikację IKO - sprawdź, jak aktywować aplikację IKO

  6. BLIK - Zakupy w sklepach

    Jeśli masz aktywne IKO, weź telefon na zakupy i realizuj płatności w sklepach wpisując na klawiaturze terminala płatniczego cyfry kodu BLIK lub czeku BLIK:

    1. Upewnij się, że w danym sklepie można płacić BLIKIEM (listę sklepów obsługujących BLIKA znajdziesz w aplikacji IKO).
    2. Przyszykuj aplikację IKO, aby wygenerować i przeczytać kod IKO (lub przeczytać czek BLIK).
    3. Po podliczeniu zakupów poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
    4. Sprzedawca poda Ci terminal płatniczy, aby wpisać kod BLIK/czek BLIK. Zrób to, a następnie zatwierdź przyciskiem OK na klawiaturze terminala oraz w telefonie. W przypadku czeku BLIK należy dodatkowo autoryzować transakcję hasłem do czeków.
    5. Gotowe – odbierz paragon od sprzedawcy i zabierz swoje zakupy.

    Za transakcję BLIKIEM w sklepie bank nie pobiera prowizji.

  7. BLIK - Zakupy w internecie

    Jeśli chcesz szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy w internecie, wybierz po zatwierdzeniu koszyka typ płatności płatność oznaczoną logo BLIK i wpisz w odpowiednie miejsce kod BLIK lub czek BLIK. Pamiętaj, że w przypadku czeku BLIK transakcję należy dodatkowo autoryzować hasłem do czeków.

    Sklep internetowy może udostępniać możliwość płacenia kodem BLIK lub czekiem BLIK na 2 sposoby:

    • po wybraniu metody "Płacę z Inteligo"
    • po wybraniu opcji płatności oznaczonej logo BLIK.

    Pamiętaj, że płatności BLIK podlegają limitom, którymi można zarządzać z poziomu bankowości elektronicznej - serwisu internetowego Inteligo. Za transakcję BLIKIEM w sklepie online bank nie pobiera prowizji.