Internetowe Konto Pacjenta (IKP)

Loguj się z bankiem do bezpłatnej aplikacji Ministerstwa Zdrowia, z którą m.in:

  • Szczepienie przeciwko COVID: online sprawdzisz, czy masz e-skierowanie, umówisz się na szczepienie i pobierzesz kod QR potwierdzający aktualne szczepienie
  • Sprawdzisz informację o swojej kwarantannie lub izolacji oraz zgłosisz online do Sanepidu kontakt z osobą zakażoną
  • Sprawdzisz wynik testu na koronawirusa – jeżeli podasz numer telefonu, wynik testu otrzymasz SMS-em
  • Odbierzesz e-receptę SMS-em lub e-maile

Żeby korzystać z IKP, mozesz użyć – e-Tożsamości - utwórz ją teraz

Przejdź do IKP

  1. Co sprawdzisz na Internetowym Koncie Pacjenta?

    • e-recepty – razem z informacją o dawkowaniu leków
    • e-skierowania – wraz z informacją o zaplanowanych wizytach u lekarza, zabiegach oraz pobytach w szpitalach i uzdrowiskach
    • recepty zrealizowane od 1 stycznia 2019 r., również te papierowe
    • historię wizyt od 2008 r., za które zapłacił NFZ
  2. Co zyskasz z Internetowym Kontem Pacjenta?

    • otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem oraz, jeżeli masz przepisane więcej leków, każdy z nich możesz kupić w różnych aptekach bez utraty refundacji
    • otrzymasz kolejną e-receptę bez konieczności wizyty w gabinecie (w przypadku chorób przewlekłych, po ustaleniu z lekarzem)
    • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia oraz historię przepisanych leków
    • masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia oraz osób, które Cię do tego upoważniły
  3. Masz pytanie związane z kwarantanną?

    Skontaktuj się online z Sanepidem - wypełnij formularz z pomocą e-Tożsamości.

  4. 3 kroki do utworzenia e-Tożsamości w serwisie Inteligo

      Krok 1: Po zalogowaniu do serwisu internetowego Inteligo przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz e-Tożsamość. Upewnij się, że masz w danych banku aktualny numer telefonu komórkowego.
      Krok 2: Sprawdź poprawność danych i zmień je w razie potrzeby.
      Krok 3: Potwierdź utworzenie e-Tożsamości narzędziem autoryzacyjnym.
  5. 3 kroki do skorzystania z e-Tożsamości

     

      Krok 1: Na stronie dostawcy usługi lub e-urzędu wybierz potwierdzanie tożsamości online poprzez bank, a następnie wybierając Inteligo.
      Krok 2: Jeżeli nie masz jeszcze e-Tożsamości – utworzymy ją automatycznie. Wystarczy, że sprawdzisz poprawność danych i zatwierdzisz jej utworzenie.
      Krok 3: Poprosimy Cię o potwierdzenie przekazania zestawu danych, których potrzebuje dostawca usługi.