Profil zaufany
- Bezpłatne narzędzie do załatwiania spraw urzędowych online
- Żeby założyć Profil zaufany w serwisie pz.gov.pl, utwórz najpierw e-Tożsamość w serwisie internetowym Inteligo
- Upewnij się, że masz w danych banku aktualny numer telefonu komórkowego - to konieczny warunek do założenia Profilu zaufanego
Utwórz e-Tożsamość już teraz
Bezpłatny cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który pozwala Ci załatwiać online wybrane sprawy urzędowe i komercyjne. Sprawdź
Szczegóły oferty
Rozwiń wszystkie-
Jak załatwiać sprawy urzędowe online?
Krok 1: Na stronie e-urzędu wybierz "Profil zaufany" lub logo naszego banku. Krok 2: Automatycznie przejdziesz do logowania do serwisu Inteligo. Krok 3: W wybranych sytuacjach poprosimy o skorzystanie z narzędzia autoryzacji, po czym wrócisz na stronę e-urzędu -
Jak przedłużyć Profil zaufany?
Profil zaufany trzeba przedłużać co 3 lata – żeby to zrobić, zaloguj się do serwisu pz.gov.pl:
Krok 1: Przejdź do zakładki „Profil zaufany” i zaloguj się przy pomocy banku. Krok 2: Następnie użyj „Mój profil zaufany” i skorzystaj z opcji „Przedłuż ważność”. Krok 3: Potwierdź zlecenie: - kodem z SMS-a weryfikacyjnego, który dostaniesz od pz.gov.pl, oraz
- narzędziem autoryzacji, z którego korzystasz w naszym serwisie podczas przekazywania swoich danych z e-Tożsamości do Profilu Zaufanego.
-
Pytania i odpowiedzi
-
Obsługa reklamacji
1. Pytania oraz reklamacje obsługiwane są przez:
1) Bank – w zakresie:
- dostępu do systemu bankowości elektronicznej Banku (serwis internetowy Inteligo) i funkcjonowania tego systemu,
- dostępu do usługi Profilu Zaufanego poprzez system bankowości elektronicznej Banku,
- funkcjonalności systemu bankowości elektronicznej Banku w zakresie składania wniosku o utworzenie Profilu Zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem usługi Profil Zaufany,
- jakości w zakresie informowania o dostępności usługi Profil Zaufany za pośrednictwem serwisu bankowości elektronicznej Banku i autoryzacji dyspozycji oraz obsługi przez Bank.
2) Centralny Ośrodek Informatyki (dalej: COI) w zakresie:
- zakładania Profilu Zaufanego na platformie jednostki/podmiotu administracji publicznej (dalej: e-urząd),
- dostępności platformy,
- logowania do Profilu Zaufanego ze strony e-urzędu,
- problemów technicznych,
- braku potwierdzenia utworzenia Profilu Zaufanego.
2. W odniesieniu do zakresu określonego w pkt. 1.1:
1) na pytania klientów oraz w zakresie ogólnych informacji dotyczących Profilu Zaufanego odpowiadają Contact Center oraz Oddziały Banku.
2)reklamacje rozpatrywane są przez Biuro Relacji z Klientami w Centrum Obsługi Klienta Detalicznego oraz Biuro Rzecznika Klienta Banku, zgodnie z obowiązującymi w Banku przepisami. Składanie reklamacji odbywa się zgodnie z obowiązującą w Banku procedurą składania reklamacji.
3. Na pytania i reklamacje wskazane w pkt. 1.2 odpowiada SD COI.
4. W przypadku pytań lub reklamacji dotyczących procesowania spraw w e-urzędach, Bank i COI poinformują o konieczności zwrócenia się do właściwego e-urzędu w sposób wskazany przez ten urząd.