Dofinansowanie pobytu w żłobku
Od 01.10 program Aktywnie w żłobku zastąpił Dofinansowanie do żłobka
Szczegóły
Rozwiń wszystkie-
Więcej o Dofinansowaniu pobytu w żłobku
- Jeżeli nie otrzymujesz na dziecko Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, możesz skorzystać ze wsparcia:
- Na pierwsze i jedyne dziecko w rodzinie
- Na pierwsze dziecko z rodziny, w której kolejne dziecko jest objęte Rodzinnym Kapitałem Opiekuńczym
- Na dziecko przed ukończeniem 12 miesiąca i po ukończeniu 36 miesiąca życia, jeśli korzysta ze żłobka, klubu dziecięcego lub opieki dziennego opiekuna
- Dofinansowanie opłaty za pobyt w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna przysługuje Ci także na pierwsze i jedyne w rodzinie dziecko, a także na pierwsze dziecko, jeśli na kolejne otrzymujesz Rodzinny Kapitał Opiekuńczy
- Jeśli złożysz wniosek w serwisie internetowym Inteligo, ZUS sprawdzi czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jeżeli nie, ZUS założy Ci taki profil – dane do logowania dostaniesz na adres e-mail i numer telefonu
- Wniosek o Dofinansowanie pobytu w żłobku możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu w ramach tej samej sesji logowania w serwisie internetowym Inteligo. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne do pobrania w sekcji „Oferty i wnioski” -> „Wnioski złożone” przez 10 lat od momentu wysłania.
- Bank nie weryfikuje formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku i nie ma informacji o jego dalszej obsłudze przez ZUS. Wniosek oraz załączniki są bezpowrotnie usuwane z serwerów banku po wysłaniu do systemu informatycznego ZUS. Za rozpatrzenie wniosku oraz wypłatę dofinansowania odpowiada Zakład Ubezpieczeń Społecznych. PKO Bank Polski umożliwia złożenie wniosku „Dofinansowanie pobytu w żłobku” w serwisie internetowym Inteligo, jeśli jesteś rodzicem dziecka i masz numer PESEL. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub na infolinii nie jest możliwe
- Reklamacje dotyczące wniosku o Dofinansowanie pobytu w żłobku składaj:
- w banku – jeżeli dotyczą problemów z dostępem lub wysłaniem wniosku z serwisu internetowego Inteligo. Sprawdź nasze zasady rozpatrywania reklamacji
- do ZUS-u – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku lub wypłaty dofinansowania:
- pod numerem specjalnej infolinii: 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00)
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00, 22 560 16 00 lub na adres: cot@zus.pl
- we wszystkich placówkach ZUS lub podczas e-wizyty w ZUS
- Jeżeli nie otrzymujesz na dziecko Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, możesz skorzystać ze wsparcia:
-
Pytania i odpowiedzi
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2011 r. poz. 75 z późn. zm.)