Wniosek Dobry start

  • Dobry start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny
  • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia jest dostępny online w serwisie internetowym Inteligo od 1 lipca do 30 listopada br.
  • Wyprawkę 300+ mogą otrzymać uczniowie do 20 roku życia lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia
  • Świadczenie nie obejmuje dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 będą uczęszczać do przedszkola lub tzw. „zerówki"

Złóż wniosek

Szczegóły oferty

Rozwiń wszystkie
  1. Więcej o świadczeniu Dobry start

    • Kiedy otrzymasz wyprawkę?
      • Jeżeli złożysz prawidłowy wniosek do 31 sierpnia br. otrzymasz pieniądze najpóźniej 30 września br.
      • Jeżeli złożysz prawidłowy wniosek w okresie 1 września - 30 listopada br., otrzymasz świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku
      • Podane terminy są terminami maksymalnymi - ZUS może wypłacić świadczenie wcześniej
    • Możesz zaktualizować adres zamieszkania podczas wypełniania wniosku. Żeby zmienić swoje dane podane w serwisie banku, przejdź do zakładki „Ustawienia” po zalogowaniu.
    • Rola banku w programie Dobry start:
      • PKO Bank Polski umożliwia Ci złożenie Wniosku Dobry start online w Inteligo w sekcji eUrząd. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub na infolinii nie jest możliwe.
      • Jeśli złożysz Wniosek Dobry start online w Inteligo, ZUS sprawdzi automatycznie, czy masz profil na platformie PUE ZUS. Jeżeli nie, ZUS założy Ci takie konto automatycznie – dane do logowania dostaniesz na adres e-mail i SMS. Więcej o Profilu PUE ZUS
      • Wysłany Wniosek Dobry start możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Jednak potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne do pobrania w sekcji „Oferty i wnioski” -> „Wnioski złożone” przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku. Bank nie weryfikuje formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku oraz załączników i nie ma informacji o dalszej obsłudze wniosku przez ZUS po tym, jak wniosek zostanie do ZUS przekazany. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego ZUS
    • Świadczenie Dobry start nie jest opodatkowane, nie podlega egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia

    Więcej informacji na temat Programu Dobry Start znajdziesz na www.zus.pl oraz www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start.

  2. 3 kroki do złożenia wniosku Dobry start przez internet

    Proces otrzymania świadczenia


     

    Wypełniasz wniosek po zalogowaniu do Inteligo, w sekcji e-Urząd.

    Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wysłane z systemu Banki+ (ZUS).

     

    ZUS przyjmuje wniosek, weryfikuje oraz informuje o decyzji na adres e-mail podany we wniosku.

  3. Obsługa Wniosku Dobry start – sprawdź szczegóły

    Obsługa wniosku przez bank:

    • Zaloguj się do Inteligo, wybierz zakładkę Usługi-> e-Urząd -> Wniosek Dobry start.
    • Jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku na czas dłuższy niż 5 minut, nastąpi wylogowanie z Inteligo, a zamiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.
    • Podczas wypełniania wniosku możesz zmienić numer rachunku do wypłaty świadczenia wychowawczego przez ZUS – poprosimy Cię o potwierdzenie tej zmiany narzędziem autoryzacji.
    • Poprawnie wypełniony wniosek w Inteligo będzie podpisany Twoim imieniem, nazwiskiem oraz numerem PESEL.
    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane z systemu informatycznego ZUS (system Banki Plus) na adres e-mail podany we wniosku - zwróć uwagę na jego poprawność.
    • W potwierdzeniu złożenia wniosku znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do wyjaśnienia ewentualnych pytań lub wątpliwości związanych z obsługą wniosku przez system informatyczny Banki Plus.
    • Twój wniosek Dobry start w serwisie Inteligo - informacje dodatkowe:
      • Możesz złożyć wniosek tylko w swoim imieniu
      • Wniosek Dobry start mogą złożyć wszyscy Użytkownicy Inteligo, z wyjątkiem Klientów, którzy otworzyli rachunki w PKO Banku Polskim za pośrednictwem przelewu aktywacyjnego
    • Co oznaczają statusy wniosku:
      • „Przetwarzany” - trwa przesyłanie wniosku do systemu informatycznego ZUS 
      • „Dostarczony” - wniosek został przesłany do systemu ZUS.
      • „Błąd dostarczenia” - wniosek nie został dostarczony do systemu ZUS. Wyślij wniosek jeszcze raz.

    Obsługa wniosku w systemie Banki Plus:

    • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: noreplay@zus.pl
    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie Inteligo.

    Jeżeli w potwierdzeniu wysłania swojego wniosku masz status „Dostarczony”, ale nie dotarło do Ciebie Urzędowe Potwierdzenie Odbioru(UPO), skontaktuj się z infolinią ZUS Jeżeli dotarło już do Ciebie Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z Centrum Obsługi Telefonicznej.

  4. Obsługa reklamacji

    Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Dobry start w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

    • w PKO Banku Polskim - jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania usługi bankowości elektronicznej, etapu rejestracji wniosku w Inteligo oraz jego wysłania;
    • na specjalnie uruchomionej infolinii ZUS pod numerem 22 290 22 02, dostępnej w dni robocze (pn.-pt.) w godz. 8.00 -15.00.

    Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: PKO Bank Polski przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Zapoznaj się z informacjami na temat składania i rozpatrywania reklamacji Klientów w PKO Banku Polskim SA.

     

     

  5. Pytania i odpowiedzi