3D-Secure

 

  • 3D-Secure to dodatkowa, bezpłatna ochrona dla Twoich płatności kartami Visa i MasterCard w internecie
  • Usługa uruchamia się automatycznie po podaniu danych karty, gdy robisz zakupy w sklepach internetowych
  • Już wkrótce w niektórych sklepach internetowych pojawi się nowa wersja usługi, 3D-Secure 2, czyli potwierdzanie płatności online kartą m.in. w aplikacji IKO

Pobierz IKO

Szczegóły

Rozwiń wszystkie
  1. Poznaj rodzaje usługi 3D-Secure

    W ramach każdego rodzaju 3D-Secure masz do wyboru jeden z dwóch sposobów autoryzacji.

    Nowość - 3D-Secure 2

    3D-Secure 1  

    • Autoryzacja w serwisie internetowym Inteligo – po zalogowaniu poprosimy Cię o potwierdzenie transakcji Twoim narzędziem autoryzacji albo
    • Autoryzacja kodem SMS.

     

    Ważne:

    • O tym, z jakiego rodzaju 3D-Secure (1 lub 2) korzystasz w czasie płatności, decyduje sklep, a nie – bank.
    • Upewnij się, że masz podany numer telefonu komórkowego w danych banku, żeby móc potwierdzać płatności w sklepach, które korzystają z ochrony 3D-Secure. 
    • Płatności w aplikacjach mobilnych niektórych sklepów mogą wymagać potwierdzenia w naszej aplikacji IKO.
  2. Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure?

    3D–Secure działa w sklepach online oznaczonych symbolami MasterCard SecureCode lub Verified by Visa. Jeśli dany sklep internetowy nie korzysta z usługi 3D-Secure, zapłacisz bez dodatkowego uwierzytelnienia.

    Krok 1: W sklepie internetowym wybierz płatność swoją kartą do konta lub kredytową

    Krok 2: Podaj dane karty, o które poprosi Cię sklep, m.in. jej numer i 3 cyfrowy kod zabezpieczający, który znajdziesz na drugiej stronie karty

    Krok 3: Potwierdź płatność wybraną metodą autoryzacji. Od sklepu zależy, czy będzie to w ramach zabezpieczenia 3D-Secure 1 czy 2.

  3. Jak zmieniać ustawienia 3D-Secure?

    • W serwisie internetowym Inteligo przejdź do „Karty” → „Szczegóły” -> „Opcje dodatkowe”
    • W aplikacji mobilnej IKO wejdź w „Ustawienia”  „Narzędzia autoryzacyjne” Aplikacja IKO”.

    Wyłączenie 3D-Secure jest niemożliwe.

  4. Usługa 3D Secure dla klientów firmowych

    • 3D-Secure 2 to nowy sposób potwierdzania internetowej płatności kartą:
      • Kodem SMS i 4 cyfrowym PIN-em karty,
      • Mobilną autoryzacją w aplikacji IKO – możliwe tylko w przypadku klientów firmowych, którzy są jednocześnie klientami indywidualnymi PKO Banku Polskiego i mają aktywną aplikację mobilną IKO.
    • 3D-Secure 1 to autoryzacja internetowych płatności kartą kodem SMS.

    Ważne:

    • O tym, z jakiego rodzaju 3D-Secure (1 czy 2) korzystasz w czasie płatności, decyduje sklep, a nie – bank.

     
    Upewnij się, że masz podany numer telefonu komórkowego w danych banku, żeby móc potwierdzać płatności w sklepach, które korzystają z ochrony 3D-Secure.

    Płatności w aplikacjach mobilnych niektórych sklepów mogą wymagać potwierdzenia w naszej aplikacji IKO.

    Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure?

    3D–Secure działa w sklepach online oznaczonych symbolami MasterCard SecureCode lub Verified by Visa. Jeśli dany sklep internetowy nie korzysta z usługi 3D-Secure, zapłacisz bez dodatkowego uwierzytelnienia.

    Krok 1: W sklepie internetowym wybierz płatność swoją firmową kartą debetową, debetową typu przedpłaconego, kredytową lub obciążeniową.

    Krok 2: Podaj dane karty, o które poprosi Cię sklep, m.in. jej numer i 3 cyfrowy kod zabezpieczający, który znajdziesz na drugiej stronie karty.

    Krok 3: Potwierdź płatność wybraną metodą autoryzacji. Od sklepu zależy, czy będzie to w ramach zabezpieczenia 3D-Secure 1 czy 2.