Jak korzystać z IKO?

4462aaac-6089-4db7-8944-96b64f3341ce.png
 
Instrukcje
1 Instalacja i aktywacja aplikacji IKO w serwisie Inteligo
2 Instalacja i aktywacja IKO w telefonie
3 Uruchomienie aplikacji IKO
4 Zakupy w Internecie za pomocą kodu BLIK
5 Zakupy w sklepie przy użyciu kodu BLIK
6 Wypłata z bankomatu przy użyciu kodu BLIK
7 Płatność w sklepie za pomocą czeku BLIK
8 Przelew na numer telefonu
9 Przelew zwykły (na obcy rachunek bankowy)
10 Przelew własny (między własnymi rachunkami głównymi)
11 Nadawanie hasła do czeków
12 Stworzenie czeku BLIK
13 Zakupy w Internecie za pomocą czeku BLIK
14 Wypłata z bankomatu za pomocą czeku BLIK
15 Wyszukiwanie sklepów i bankomatów obsługujących IKO
16 Limity transakcji

Instalacja i aktywacja aplikacji IKO przy użyciu komputera

Pobierz aplikację IKO w sklepie z aplikacjami (Sklep Google Play, Sklep App Store, Sklep Windows Phone) lub ze strony Inteligo.

Zainstaluj aplikację IKO na swoim telefonie.

Zaloguj się do serwisu Inteligo i wejdź do sekcji "IKO".

Zweryfikuj, czy wybrany do aktywacji numer telefonu jest tym, na którym zainstalowałeś IKO. Jeśli nie - dodaj odpowiedni numer.

Uruchom aplikację IKO i postępuj według opisanych w niej kroków. Jeśli system operacyjny Twojego telefonu tego wymaga, zaakceptuj wysłanie SMS-a aktywacyjnego* nie zmieniając jego treści.

Nadaj czterocyfrowy kod PIN.

Wybierz przycisk „Inteligo”. 

W aplikacji pojawi się kod aktywacyjny – przepisz go do serwisu transakcyjnego Inteligo.

W aplikacji pojawi się komunikat o tym, że aplikacja jest zablokowana – poczekaj na kontakt ze strony konsultanta Inteligo. W trakcie rozmowy z konsultantem aplikacja zostanie aktywowana.

- wykonaj na komputerze

- wykonaj na telefonie

*koszt SMS wg stawek operatora


Instalacja i aktywacja IKO w telefonie

Pobierz aplikację IKO w sklepie z aplikacjami (Sklep Google Play, Sklep App Store, Sklep Windows Phone) lub ze strony Inteligo.

Zainstaluj aplikację IKO na swoim telefonie.

Uruchom aplikację IKO i postępuj według opisanych w niej kroków.  Jeśli system operacyjny Twojego telefonu tego wymaga, zaakceptuj wysłanie SMS-a aktywacyjnego* nie zmieniając jego treści.

Nadaj czterocyfrowy kod PIN.

Wybierz przycisk „Inteligo”.

Wybierz przycisk aktywacyjny znajdujący się na dole ekranu.

Zostaniesz przeniesiony do serwisu Inteligo w wersji lajt w telefonie.

Zaloguj się do serwisu.

Zweryfikuj swoje dane i potwierdź aktywację. Jeśli w aplikacji pojawi się komunikat o tym, że aplikacja jest zablokowana – poczekaj na kontakt ze strony konsultanta Inteligo.

*koszt SMS wg stawek operatora

Zakupy w sklepie przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO

Gdy sprzedawca podliczy Twoje zakupy i poprosi o zapłatę, poinformuj go, że chcesz dokonać płatności mobilnej aplikacją IKO.

  1. Stojąc w kolejce uruchom aplikację IKO.
  2. Wybierz pole "Kliknij, aby pokazać kod" lub zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. Gdy sprzedawca podliczy już Twoje zakupy, poinformuj go, że chcesz użyć płatności BLIK.
  4. Sprzedawca wprowadzi kwotę zakupów w terminalu i poprosi Cię o podanie kodu.
  5. Podaj sześciocyfrowy kod BLIK wyświetlany aktualnie na ekranie aplikacji IKO i zatwierdź płatność w terminalu zielonym przyciskiem.
  6. Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o akceptację transakcji – wybierz „tak”.

    Domyślnie, aplikacja nie poprosi Cię o potwierdzenie transakcji na kwotę niższą niż 20 zł. Natomiast, jeżeli zachcesz zapłacić telefonem za zakupy powyżej 100 zł, aplikacja IKO dodatkowo poprosi o podanie kodu PIN, tego samego, którego używasz do logowania.
  7. Transakcja została zakończona.
  8. Po zrealizowaniu transakcji otrzymasz od sprzedawcy wydruk potwierdzający dokonanie transakcji. Potwierdzenie pojawi się również na ekranie Twojego telefonu.

Wypłata z bankomatu przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO

Aplikacja IKO umożliwia Ci bezpłatną wypłatę z bankomatu bez użycia karty. Wypłacanie pieniędzy z bankomatu przy pomocy aplikacji IKO jest wygodne i bezpieczne – wystarczy wpisać w bankomacie kod BLIK/IKO z aplikacji i odebrać pieniądze.

Aktualnie z IKO skorzystasz w sieci ponad 6000 urządzeń. Wszędzie tam, gdzie na ekranie dostrzeżesz "Wypłata BLIK/IKO" (w przypadku bankomatów PKO Banku Polskiego) lub „Wypłata bez karty” (w przypadku bankomatów Euronetu - wszystkie urządzenia wolnostojące, poza zlokalizowanymi w oddziałach Banków).

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Wybierz pole "Kliknij, aby pokazać kod" lub zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. Na ekranie bankomatu wybierz opcję „wypłata BLIK/IKO” (w przypadku bankomatów PKO Banku Polskiego)lub „wypłata bez karty”(w przypadku bankomatów Euronetu).
  4. Wybierz język.
  5. Wybierz kwotę transakcji.
  6. Zdecyduj, czy chcesz wydrukować potwierdzenie.
  7. Bankomat wyświetli formularz do wpisania kodu BLIK/IKO.
  8. Podaj sześciocyfrowy kod wyświetlony aktualnie w aplikacji IKO i wybierz „akceptuj” na ekranie bankomatu.
  9. Aplikacja IKO poprosi Cię o akceptację transakcji – wybierz „tak”.
  10. Dla wypłat z bankomatów na kwoty wyższe niż 100 zł aplikacja IKO poprosi Cię o potwierdzenie transakcji kodem PIN, tym samym, którego używasz do logowania.
  11. Bankomat  potwierdzi realizację transakcji.
  12. Bankomat wypłaci Ci pieniądze oraz opcjonalnie wydrukuje potwierdzenie.

Przelew na numer telefonu

Wysyłaj pieniądze znajomym podając tylko i wyłącznie ich numer telefonu. Przelew jest ekspresowy, dzięki czemu odbiorca otrzyma pieniądze natychmiast po jego wykonaniu. Jeśli odbiorca nie ma jeszcze aplikacji IKO, Bank wysyła do niego SMS-a w Twoim imieniu, w którym informuje go o przelewie oraz o tym, że pieniądze czekają na niego przez 7 dni. Aby je odebrać musi zainstalować i aktywować aplikację IKO. W przypadku, gdy pieniądze nie zostaną odebrane, wrócą na Twój rachunek.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. Z karuzeli na głównym ekranie aplikacji lub z ekranu menu wybierz funkcję „Przelew na telefon”.
  4. W polu „Odbiorca” wprowadź numer telefonu osoby, do której chcesz przesłać pieniądze. Możesz również kliknąć ikonę „książki adresowej” i wybrać osobę ze swojej listy kontaktów.
  5. Wypełnij pole „Kwota” i „Tytułem”, a następnie wybierz przycisk „Wyślij”.
  6. Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o akceptację transakcji - – wybierz „tak”.
  7. Domyślnie, aplikacja nie poprosi Cię o potwierdzenie transakcji na kwotę niższą niż 20 zł. Natomiast, jeżeli zechcesz przesłać powyżej 50 zł, aplikacja IKO dodatkowo poprosi o podanie kodu PIN, tego samego, którego używasz do logowania.
  8. Zaakceptuj transakcję.
  9. Gotowe, przelew został zlecony!

Przelew zwykły

W aplikacji IKO zlecisz przelewy zwykłe na numer rachunku bankowego do osób i firm. Funkcja nie jest dostępna dla posiadaczy Portmonetki IKO.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. Z karuzeli na głównym ekranie aplikacji lub z ekranu menu wybierz funkcję „Przelew bankowy”.
  4. W polach znajdujących się pod opisem „odbiorca” wprowadź numer rachunku bankowego osoby, do której chcesz przesłać pieniądze oraz pozostałe dane do przelewu. Możesz również kliknąć ikonę „osoby” i wybrać ją z listy zdefiniowanych przelewów.
  5. Pojawi się prośba o akceptację transakcji – potwierdź transakcję.
    Domyślnie, aplikacja nie poprosi Cię o potwierdzenie transakcji na kwotę niższą niż 20 zł. Natomiast, jeżeli chcesz przesłać powyżej 50 zł, aplikacja IKO dodatkowo poprosi o podanie kodu PIN, tego samego, którego używasz do logowania. Jeśli w ustawieniach limitów wybrałeś potwierdzanie przelewów kodem z narzędzia autoryzacyjnego, zostaniesz poproszony o podanie tego kodu.
  6. Gotowe, przelew został zlecony!

Przelew własny

IKO to wygodne przelewy między własnymi rachunkami głównymi. Zobacz jak zlecić przelew własny za pomocą aplikacji IKO. Przelewy na numer rachunku bankowego z IKO są wysyłane na tych samych zasadach, co przelewy realizowane w serwisie Inteligo.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  3. Wejdź do głównego menu i wybierz funkcję „Przelew własny”.
  4. Wybierz rachunek, z którego chcesz zrobić przelew oraz rachunek, na który ma on dotrzeć.
  5. Wypełnij pole „Kwota” i „Tytułem”, a następnie wybierz przycisk „Wyślij”.
  6. Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o zatwierdzenie transakcji, wybierz „Tak”.
  7. Gotowe, przelew został zlecony!

Zakupy w Internecie za pomocą kodu BLIK/IKO

Nie pamiętasz loginu i hasła do serwisu Inteligo? Nie masz czasu na wpisywanie danych z karty płatniczej? Nie ma problemu – weź telefon do ręki i wybierz formę płatności „płacę z BLIK”.

  1. Po zrobieniu zakupów w sklepie internetowym, jako metodę płatności wybierz "Płacę z BLIK"/"Płacę z IKO”.
  2. Uruchom aplikację IKO.
  3. Wybierz pole „Kliknij, aby pokazać kod” lub zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  4. Wprowadź na stronie WWW sześciocyfrowy kod BLIK wyświetlony aktualnie w Twojej aplikacji i kliknij OK.
  5. Aplikacja IKO poprosi Cię o akceptację transakcji – wybierz „tak”.
    Domyślnie, dla płatności w Internecie na kwoty wyższe niż 50 zł aplikacja IKO poprosi Cię o potwierdzenie transakcji kodem PIN, tym samym, którego używasz do logowania.
  6. Gotowe, zapłaciłeś BLIKiem online!

Zakupy w Internecie za pomocą czeku BLIK z aplikacji IKO

Nie pamiętasz loginu i hasła do serwisu Inteligo? Nie masz czasu na wpisywanie danych z karty płatniczej? Nie ma problemu –wybierz formę płatności „płacę z BLIK” i skorzystaj z wcześniej przygotowanego czeku BLIK z aplikacji IKO.

  1. Po zrobieniu zakupów w sklepie internetowym, jako metodę płatności wybierz "Płacę z BLIK"/"Płacę z IKO".
  2. W wyznaczonym polu w sklepie online podaj dziewięciocyfrowy numer czeku BLIK i wprowadź czterocyfrowe hasło do czeku. a nastepnie zatwierdź transakcję.
  3. Na ekranie komputera pojawi się potwierdzenie dokonania płatności.
  4. Gotowe, zapłaciłeś BLIKIEM online!

Stworzenie czeku BLIK

Przy użyciu czeku BLIK można płacić w sklepach tradycyjnych i online oraz wypłacać pieniądze z bankomatów bez konieczności łączenia z Internetem. Czek BLIK może być przekazany np. emailem lub SMSem dowolnej osobie, nawet takiej która nie korzysta z aplikacji mobilnej IKO. Można posiadać maksymalnie 5 aktywnych czeków. Pamiętaj, że bez wcześniejszego nadania hasła do czeków w serwisie Inteligo, nie będzie można zrealizować żadnego czeku BLIK.

  1. Uruchom aplikację IKO.
    Zaloguj się kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji.
  2. Z karuzeli na głównym ekranie aplikacji lub z ekranu menu wybierz funkcję „Czeki”.
  3. Na ekranie z listą czeków wybierz przycisk „Utwórz czek”.
  4. Po pojawieniu się formularza do utworzenia czeku BLIK, wpisz kwotę czeku (czyli na jaką maksymalną kwotę wypłaty gotówki z bankomatu lub zakupów ma pozwalać Twój czek) i wybierz czas jego ważności: 15 minut, 2 godziny, 12 godzin, 24 godziny i 72 godziny. Opcjonalnie, możesz również nadać tytuł czeku.
  5. Teraz wystarczy kliknąć „Utwórz”.
  6. Pamiętaj, że jeden czek możesz wykorzystać tylko raz, a różnica między kwotą czeku a wartością transakcji wróci na Twoje konto.
  7. Po utworzeniu czeku  możesz sprawdzić jego szczegóły na liście aktywnych czeków, a także przesłać go za pomocą SMS-a, e-maila lub innego komunikatora.
  8. Pamiętaj, że transakcje wykonywane czekiem podlegają limitom, które są zapisane w serwisie Inteligo.
  9. W IKO możesz mieć jednocześnie maksymalnie 5 aktywnych czeków BLIK.
  10. Zapisany czek pokaże się w aplikacji na liście dostępnych czeków BLIK bez konieczności logowania do IKO.

Limity transakcji

Każdy rodzaj płatności mobilnej ma ustalone przez Bank limity. Oprócz gotowych ustawień limitów stworzonych przez bank, każdy może samodzielnie zadecydować o wysokości i szczegółach wszystkich limitów.

Ustawienie limitów: DOMYŚLNE

 

Maksymalna dzienna liczba transakcji

Maksymalna dzienna kwota transakcji

Kwota pojedynczej transakcji bez kodu PIN

Przelew na numer telefonu

20

1 000,00

50,00

Transakcja w terminalu płatniczym

20

1 000,00

100,00

Wypłata z bankomatu

20

1 000,00

100,00

Płatności internetowe

20

1 000,00

50,00

Przelew zwykły 20 1 000,00 50,00

 Ustawienie limitów: KOMFORTOWE

 

Maksymalna dzienna liczba transakcji

Maksymalna dzienna kwota transakcji

Kwota pojedynczej transakcji bez kodu PIN

Przelew na numer telefonu

100

do salda rachunku

zawsze bez kodu PIN

Transakcja w terminalu płatniczym

100

do salda rachunku

zawsze bez kodu PIN

Wypłata z bankomatu

100

do salda rachunku

zawsze bez kodu PIN

Płatności internetowe

100

do salda rachunku

zawsze bez kodu PIN

Przelew zwykły 100 do salda rachunku zawsze bez kodu PIN

Ustawienie limitów: ZAWSZE Z KODEM PIN

 

Maksymalna dzienna liczba transakcji

Maksymalna dzienna kwota transakcji

Kwota pojedynczej transakcji bez kodu PIN

Przelew na numer telefonu

10

150,00

nie dotyczy

Transakcja w terminalu płatniczym

10

300,00

nie dotyczy

Wypłata z bankomatu

10

300,00

nie dotyczy

Płatności internetowe

10

150,00

nie dotyczy

Przelew zwykły 10 150,00 zawsze z kodem z narzędzia autoryzacyjnego

Oprócz gotowych ustawień limitów stworzonych przez Inteligo, każdy może samodzielnie zadecydować o wysokości i szczegółach wszystkich limitów wybierając w serwisie Inteligo ustawienie: UŻYTKOWNIKA 

  1. Zaloguj się do serwisu Inteligo.
  2. Wejdź w zakładkę IKO.
  3. Wejdź w „Zmień ustawienia” – wyświetli się zakładka z Twoimi limitami. Możesz wybrać jedną z propozycji Banku: „domyślne”, „komfortowe”, „zawsze z kodem PIN” lub zdefiniować limity samodzielnie, dzięki opcji użytkownika.
  4. Opcja „domyślne” to standardowe limity odpowiednie dla większości użytkowników.
  5. Opcja „komfortowe” zakłada minimalne ograniczenia.
  6. Opcja „zawsze z kodem PIN” zakłada dodatkową autoryzację wszystkich transakcji kodem PIN, tym samym, którego używasz do logowania.
  7. W opcji „użytkownika” możesz samodzielnie zdecydować o wysokości i szczegółach wszystkich limitów. Po wypełnieniu wszystkich pól, zapisz nowe ustawienia, klikając kilkukrotnie „OK.”.
  8. Otrzymasz informację o potwierdzeniu zmian limitów.
  9. Kliknij „OK”, aby zapisać zmiany.
  10. Pamiętaj, żeby po zakończeniu operacji wylogować się z serwisu.

Płatność w sklepie za pomocą czeku BLIK

Zobacz, jak zapłacić w sklepie za pomocą czeku wygenerowanego w aplikacji IKO. Z wcześniej wygenerowanym czekiem nie musisz korzystać z Internetu w telefonie.

Pamiętaj, że bez wcześniejszego nadania hasła do czeków w serwisie Inteligo, nie można zrealizować czeku.

  1. Gdy Twoje zakupy będą już podliczone, poinformuj sprzedawcę, że chcesz dokonać płatności BLIK.
  2. Sprzedawca wprowadzi kwotę zakupów w terminalu i poprosi Cię o podanie kodu.
  3. Podaj w terminalu dziewięciocyfrowy numer czeku BLIK i zatwierdź płatność klikając zielony przycisk.
  4. Wprowadź w terminalu czterocyfrowe hasło do czeku i zatwierdź klikając zielony przycisk.
  5. Po zrealizowaniu transakcji otrzymasz od sprzedawcy wydruk potwierdzający dokonanie transakcji.

Wypłata z bankomatu za pomocą czeku BLIK

Aplikacja IKO umożliwia wygodne i bezpłatne wypłaty z bankomatów PKO Banku Polskiego oraz sieci Euronet bez użycia karty. Z wcześniej wygenerowanym czekiem BLIK nie musisz korzystać z Internetu w telefonie.

Pamiętaj, że bez wcześniejszego nadania hasła do czeków w serwisie Inteligo, nie będziesz mógł zrealizować żadnego czeku.

  1. Na ekranie bankomatu wybierz opcję „wypłata BLIK/IKO” (w przypadku bankomatów PKO Banku Polskiego) lub „wypłata bez karty” (w przypadku bankomatów Euronetu).
  2. Wybierz język i kwotę wypłaty.
  3. Zdecyduj, czy chcesz wydrukować potwierdzenie.
  4. Bankomat wyświetli formularz do wpisania numeru czeku BLIK.
  5. Wpisz dziewięciocyfrowy numer czeku BLIK i potwierdź przyciskiem „akceptuj”.
  6. Wprowadź czterocyfrowe hasło do czeku BLIK i zatwierdź przyciskiem „akceptuj”.
  7. Bankomat potwierdzi realizację transakcji, wypłaci pieniądze i opcjonalnie wydrukuje potwierdzenie.

Nadawanie hasła do czeków BLIK

Każda transakcja wykonywana przy użyciu czeku wymaga potwierdzania hasłem.  Hasło do czeków nadasz w serwisie Inteligo.

  1. Przed rozpoczęciem korzystania z funkcji czeków BLIK zaloguj się do serwisu Inteligo.
  2. Wejdź w sekcję „IKO”.
  3. W sekcji „IKO” wybierz opcję „Nadanie hasła do czeków”.
  4. Nadaj czterocyfrowe hasło do czeków. Będziesz nim autoryzować każdą płatność i wypłatę przy użyciu czeku.

Wyszukiwanie sklepów i bankomatów obsługujących płatności BLIK

IKO może wyświetlić Twoją lokalizację wraz ze sklepami i bankomatami w najbliższej odległości, w których możesz płacić lub wypłacać przy użyciu kodu BLIK lub czeku BLIK.

  1. Uruchom aplikację IKO.
  2. Dotknij przycisk lupy w prawym górnym rogu.
  3. Aplikacja wyświetli Twoje położenie i najbliższe bankomaty oraz punkty, w których można dokonać płatności mobilnych.
  4. Za pomocą ikonek w lewym dolnym rogu możesz zdecydować o wyświetlanych na mapie punktach obsługujących płatności mobilne, bankomatach czy też  oddziałach PKO Banku Polskiego.
  5. W wyszukiwarce możesz również wpisać nazwę interesującego Cię sklepu, adres lub nazwę miejscowości.
  6. Wybierając poszczególne punkty, otrzymasz więcej szczegółowych informacji, m.in. godziny dostępności.