Wpłata gotówki kodem BLIK, nowe logowanie i kody QR w IKO
Przez ponad rok od gruntownej zmiany wyglądu aplikacja mobilna IKO zyskała w błyskawicznym tempie kolejnych zadowolonych użytkowników.
Obecnie najpopularniejsza aplikacja bankowa w Polsce jest aktywna aż na 1 000 000 telefonów należących do klientów PKO Banku Polskiego (w tym Inteligo). Mimo ogromnej popularności aplikacja IKO nie przestaje się rozwijać i zyskuje kilka nowych funkcji:
- nowa, wygodna nawigacja (Android),
- możliwość wpłat gotówki przy użyciu kodu BLIK na konto własne lub innego użytkownika aplikacji IKO,
- logowanie odciskiem palca do aplikacji IKO (wybrane telefony z systemem Android),
- skanowanie kodów QR z faktur i druków wpłaty w celu automatycznego pobrania danych do przelewu do formularza przelewu w aplikacji IKO (Android),
- możliwość utworzenia własnego kodu QR z kwotą i opisem, aby przekazać w prosty sposób dane do przelewu na Twoje konto w Inteligo (Android).
Nowa wygodna nawigacja w aplikacji IKO
Wraz z dodaniem nowych funkcji zmianie uległa nawigacja w aplikacji IKO na urządzenia z systemem Android. Dodany na dole pasek nawigacyjny zawiera odnośniki do sekcji „Płatności” z najczęściej wykorzystywanymi przez klientów przelewami oraz innymi transakcjami oraz do sekcji „Mój Bank”. Dzięki tej zmianie łatwiej poruszać się po ekranach aplikacji przy użyciu jednej ręki, a czas dotarcia do większości funkcji skrócił się.
Wpłata pieniędzy na konto własne lub innego użytkownika IKO przy użyciu kodu BLIK z aplikacji IKO
Jeśli chcesz wpłacić pieniądze na konto w Inteligo (PKO Banku Polskim), do którego np. nie masz karty płatniczej, możesz wykorzystać w tym celu kod BLIK.
Wpłatę przy użyciu kodu BLIK możesz zrealizować w bankomatach PKO Banku Polskiego z funkcją wpłacania pieniędzy. Pieniądze możesz wpłacić na konto własne w Inteligo (PKO Banku Polskim), do którego jest aktywowana aplikacja IKO lub na konto innego użytkownika IKO. W tym drugim przypadku poza kodem BLIK musisz podać również numer telefonu odbiorcy wpłaty - jak to zrobić?
- Na ekranie wpłatomatu wybierz przycisk „Wpłata IKO”.
- Wprowadź kod BLIK ze swojej aplikacji IKO.
- Wybierz, komu chcesz wpłacić pieniądze:
- naciśnij przycisk „wpłata własna”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na swoje konto
- naciśnij przycisk „wpłata na telefon”, jeśli chcesz wpłacić gotówkę na konto innego użytkownika aplikacji IKO.
- Jeżeli wybrałeś „wpłatę na telefon”, wpisz numer telefonu odbiorcy.
- Gdy pojawią się ekrany procesu wpłaty gotówki (instrukcja zasad wpłacania banknotów, prośba o podanie kwoty wpłaty, ilości banknotów, podsumowanie liczby i rodzaju wpłaconych banknotów), postępuj zgodnie ze wskazówkami na poszczególnych ekranach. Po akceptacji podsumowania operacji (na ekranie wpłatomatu) wpłata zostanie zarejestrowana, a środki zostaną zaksięgowane na kocie odbiorcy.
Logowanie odciskiem palca do aplikacji IKO na telefonie z systemem Android
Do najnowszej wersji aplikacji IKO na telefon z systemem Android* zalogujesz się przykładając palec do czytnika linii papilarnych swojego telefonu. Logowanie odciskiem palca jest szybkie i wygodne – korzystając z tej formy logowania należy jednak pamiętać, że płatności zbliżeniowe telefonem z IKO będą wymagać każdorazowo potwierdzenia kodem PIN, niezależnie od kwoty operacji.
* Logowanie odciskiem palca działa na telefonach z systemem Android w wersji 6.0 lub wyższej, pod warunkiem, że producent telefonu zapewnił obsługę czytnika linii papilarnych zgodnie ze standardem określonym przez Google.Logowanie odciskiem palca nie jest możliwe do aplikacji IKO zainstalowanych na telefonach zrootowanych.
Szybsze zlecanie przelewów dzięki możliwości skanowania kodu QR z faktur
Jeśli otrzymujesz faktury bądź inne druki wpłaty, które zawierają kod QR, nie musisz ręcznie przepisywać danych do przelewu. Wystarczy zalogować się do aplikacji IKO i wejść w opcję „Zeskanuj i zapłać”, a aktywuje się aparat w Twoim telefonie w celu zrobienia zdjęcia fakturze. Jeśli fakturę masz zapisaną jako plik graficzny na swoim telefonie, po kliknięciu ww. opcji wybierz ikonkę albumu zdjęć (prawy górny róg ekranu). Gdy dane zaczytają się do formatki przelewu w aplikacji IKO, sprawdź ich poprawność, a następne zleć przelew.
Funkcja jest dostępna obecnie w aplikacji IKO na telefony z systemem Android.
Tworzenie kodu QR
Jeśli chcesz w łatwy sposób podać innej osobie swój numer konta, a przy okazji kwotę i tytuł przelewu, możesz utworzyć kod QR i przekazać go dowolnej osobie do wykorzystania, która dysponuje aplikacją bankową obsługującą możliwość realizacji przelewu z kodu QR.
Funkcja jest dostępna obecnie w aplikacji IKO na telefony z systemem Android.
Zapraszamy do pobrania aplikacji IKO już dziś!