Narzędzia autoryzacji
Potwierdzaj transakcje w Inteligo w wygodny sposób: mobilnie w telefonie lub przy użyciu kodów jednorazowych. Autoryzacja dotyczy transakcji w serwisie internetowym Inteligo lub przez infolinię w ramach usługi bankowości telefonicznej.
Mobilna autoryzacja
Prosta metoda potwierdzania transakcji w aplikacji mobilnej IKO (Android, iOS). Aby zatwierdzić transakcję, podajesz w aplikacji ten sam PIN, którym został nadany podczas aktywacji aplikacji IKO.
Kody SMS
Transakcje potwierdzaasz podając kod jednorazowy otrzymany w wiadomości SMS. Kod SMS przesyłamy na numer telefonu komórkowego, który masz zapisany w danych osobowych w Inteligo.
Karta kodów jednorazowych
Karta zawiera 40 jednorazowych kodów umożliwiających potwierdzanie transakcji powiązanych z Twoim kontem i finansami w Inteligo.
-
Zasady korzystania z narzędzi autoryzacyjnych
- Nikomu nie udostępniaj swojego aktywnego narzędzia autoryzacji
- Inteligo nie prosi o podanie więcej niż jednego kodu w tej samej chwili z wyjątkiem zmiany narzędzia autoryzacyjnego lub numeru telefonu, na który chcesz otrzymywać SMS-a. Podczas tej czynności system poprosi Cię o kod z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego (np. kod SMS) oraz o kod z narzędzia, które chcesz aktywować. Jeśli będziesz korzystać z kodów SMS, podczas zmiany numeru telefonu u konsultanta również poprosimy o kod SMS z aktualnego i nowego numeru telefonu.
- O podanie kodu z narzędzia autoryzacji nie prosimy podczas realizacji takich transakcji, jak:
- przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym)
- utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo
- utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo
- Zanim użyjesz narzędzia autoryzacji sprawdź, czy informacje o operacji podane w opisie hasła (w kodzie SMS / aplikacji IKO) zgadzają się z danymi prezentowanymi w serwisie.
- Podczas logowania do Inteligo nie należy używać narzędzia autoryzacji, chyba że korzystasz z mobilnej autoryzacji do dwuetapowej weryfikacji logowania do serwisu internetowego Inteligo.
- Jeżeli utracisz telefon, na który otrzymujesz kody SMS lub telefon, na którym działa Twoja aplikacja IKO z aktywną usługą mobilnej autoryzacji, niezwłocznie zablokuj tę formę autoryzacji w serwisie Internetowym lub u konsultanta.
-
Jak zmienić narzędzie autoryzacji w Inteligo?
Uwaga! Jeśli zmieniasz narzędzie autoryzacji, potwierdź operację 2 razy - najpierw przy pomocy aktualnego narzędzia autoryzacyjnego, potem przy pomocy narzędzia autoryzującego, które chcesz aktywować.
Instrukcja zmiany narzędzia autoryzacji w aplikacji IKO- Zaloguj się do aplikacji IKO
- Kliknij ikonę menu (☰), następnie Ustawienia → Narzędzia autoryzacyjne
- Wybierz narzędzie autoryzacyjne, które chcesz włączyć (Aplikację IKO / Kody SMS / Kartę kodów)
- Kliknij przycisk Zatwierdź i potwierdź operację
Instrukcja zmiany narzędzia autoryzacji online
- Zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo
- Wybierz kolejno Dane i ustawienia → Karty, mobilna autoryzacja, SMS i kliknij Zmień narzędzie autoryzacyjne
- Wybierz narzędzie autoryzacyjne, które chcesz włączyć (Aplikację IKO / Kody SMS / Kartę kodów)
- Potwierdź operację
Instrukcja zmiany narzędzia autoryzacji przez telefon
- Zadzowoń na numer serwisu telefonicznego 800 121 121 lub + 48 (81) 535 67 89
- Zaloguj się do serwisu telefonicznego: podaj swój numer klienta i wybrane cyfry hasła telefonicznego
- Postępuj zgodnie ze wspazówkami lektora. W razie potrzeby skorzystaj z pomocy konsultanta