Wniosek Rodzina 500+

Program Rodzina 500+ obejmuje wszystkie dzieci do 18. roku życia bez względu na dochód rodziny

  • Wnioski o świadczenie trzeba składać na kolejne okresy rozliczeniowe online. Aktualnie w serwisie Inteligo można wypełnić wniosek na bieżący okres 1.06.2021 r. - 31.05.2022 r.
  • Ważna zmiana: ZUS stopniowo przejmuje obsługę programu - sprawdź, co to oznacza

Wypełnij wniosek

3 kroki do wniosku Rodzina 500+ w serwisie Inteligo 

Krok 1:

W serwisie Inteligo wybierz kolejno Usługi → e-Urząd → Wniosek Rodzina 500+ i wypełnij wniosek

Krok 2:

Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wysłane z adresu noreply@zus.pl

Krok 3:

Po pozytywnej weryfikacji wniosku ZUS wypłaci Ci świadczenie. 

Szczegóły oferty

Rozwiń wszystkie
  1. Obsługa wniosku przez ZUS – co się zmienia?

    • Dla wniosków złożonych do 31.12.2021 gminy będą wypłacać świadczenia do 31.05.2022 r. na dotychczasowych zasadach. Jeśli masz złożony wniosek na ten okres, nie musisz nic robić.
    • Dla wniosków złożonych od 1.01.2022 r. za okres świadczeniowy, który trwa do 31 maja 2022 r., świadczenia będzie wypłacać ZUS
    • Wniosek na nowy okres świadczeniowy 1.06.2022 – 31.05.2023 będzie u nas dostępny od 1.02.2022 r.
  2. Wniosek Rodzina 500+ krok po kroku

    Etap 1 / bank: wypełniasz wniosek Rodzina 500+ online w serwisie Inteligo

    1. Po zalogowaniu do serwisu Inteligo przejdź do Usługi → e-Urząd → Wniosek Rodzina 500+ i wypełnij wniosek:
      • Możesz złożyć wniosek tylko i wyłącznie w swoim imieniu.
      • We wniosku możesz zmienić numer konta do wypłaty świadczenia 500+.
      • Poprawnie wypełniony wniosek online w serwisie Inteligo będzie podpisany Twoim imieniem, nazwiskiem oraz numerem PESEL.
      • Sesja logowania serwisu Inteligo trwa 5 minut – jeżeli przerwiesz wypełnianie wniosku i nastąpi automatyczne wylogowanie, zmiany we wniosku nie zostaną zapisane.
      • Wysłany wniosek możesz pobrać tylko raz, od razu po wypełnieniu. Potwierdzenie wysłania wniosku oraz status jego obsługi możesz pobrać w serwisie Inteligo przez 10 lat od wysłania.

    2. Bank przekazuje złożony wniosek do ZUS-uNie weryfikujemy danych formalnie i merytorycznie oraz nie mamy żadnych informacji o dalszej obsłudze wniosku. Usuwamy wniosek oraz załączniki od razu po przesłaniu ich  do systemu informatycznego ZUS. Udostępniamy wniosek Rodzina 500+ na mocy porozumienia PKO Banku Polskiego z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.

      Co oznaczają statusy Twojego wnisoku w serwisie Inteligo?
      • „Przetwarzany” - trwa przesyłanie wniosku do ZUS-u
      • „Dostarczony” - wniosek został przesłany do ZUS-u
      • „Błąd dostarczenia” - wniosek nie został dostarczony do ZUS-u. Wyślij wniosek ponownie


    Etap 2 / ZUS: odbierasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO)

    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez ZUS. Zostanie wysłane na podany przez Ciebie adres e-mail w ciągu kilku dni od wysłania wniosku w serwisie iPKO
    • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), to noreply@zus.pl
    • Jeżeli w potwierdzeniu swojego wniosku widzisz status „Dostarczony”, ale nie masz jeszcze UPO, skontaktuj się z ZUS-em

     

    Etap 3 / ZUS: po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku otrzymujesz co miesiąc świadczenie 500+

    • Od momentu wysłania wniosku jego obsługą zajmuje się ZUS
  3. Bezpieczeństwo

    • Żeby złożyć wniosek Rodzina 500+, nie musisz instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania.
    • Wysłanie wniosku Rodzina 500+ nie wymaga potwierdzania narzędziem autoryzacji. Możemy Cię o to poprosić tylko wtedy, gdy zmienisz konto do wypłaty świadczenia
    • Nigdy nie poprosimy Cię o podanie jakichkolwiek informacji dotyczących wniosku poprzez e-mail lub SMS
    • Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: noreply@zus.pl

    Więcej o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej

  4. Obsługa reklamacji

    Składaj reklamacje dotyczące wniosku Rodzina 500+:

    • w banku – jeżeli dotyczą problemów z dostępem lub wysłaniem wniosku z serwisu internetowego Inteligo. Sprawdź nasze zasady rozpatrywania reklamacji
    • do ZUS-u – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku lub wypłaty świadczenia wychowawczego, pod numerem specjalnej infolinii: 22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00)

    Podstawa prawna: Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz.  2407 ze zm.) oraz Ustawa z 17 września 2021 r. o zmianie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 1981)

  5. Pytania i odpowiedzi