Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo Twoich finansów w sieci zależy w dużej mierze od Ciebie!

Razem zdziałamy więcej. Zabezpiecz się i kontroluj swoje działania i urządzenia, z których obsługujesz swoje konto w banku. Czekamy również na Twój sygnał, jeśli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój.

  1. Zabezpiecz się

    Zaufane połączenie i sprzęt

    • Do bankowości elektronicznej loguj się na urządzeniach z aktualnym i legalnym oprogramowaniem/przeglądarką
    • Aplikację mobilną IKO i jej aktualizacje pobieraj z autoryzowanych sklepów: Google Play, App Store, Windows Store
    • Blokuj dostęp do telefonu i komputera

    Bezpieczne dane do logowania

    • Nie podawaj nikomu swoich danych logowania do serwisu internetowego Inteligo i do aplikacji IKO
    • Nie przekazuj nikomu PIN-ów do kart płatniczych i aplikacji mobilnej IKO

    Ograniczone kwoty operacji

  2. Monitoruj

    Gdy się logujesz

    • Sprawdzaj adres strony, na której się logujesz, a najlepiej wpisz adres strony ręcznie lub przejdź do logowania ze strony inteligo.pl
    • Zweryfikuj certyfikaty bezpieczeństwa strony www oraz czy w oknie przeglądarki jest widoczna ikona zamkniętej kłódki

    Gdy dostajesz e-mail/SMS

    • Sprawdzaj, czy na pewno bank jest nadawcą
    • Zwracaj uwagę na dziwne prośby np. próby zachęcenia do pobrania nowych aplikacji, antywirusów

    Gdy potwierdzasz przelew

    • Sprawdzaj, czy dane w SMS-ie z potwierdzeniem transakcji są takie, jak te wprowadzone podczas zlecania dyspozycji (jeżeli na Twoim komputerze został zainstalowany wirus, może on sprawić, że dane transakcji – w tym numer rachunku odbiorcy oraz kwota – zostaną zmienione na inne)
  3. Reaguj

    Zadzwoń do nas, gdy coś Cię zaniepokoi lub:

    •  ktoś prosi Cię o Twoje dane do logowania,
    •  podczas logowania dostajesz "dziwnego" SMS-a lub prośbę/serię próśb o potwierdzenie operacji,
    •  dane operacji w otrzymanym SMS-ie różnią się od tych w składanej dyspozycji.

    Dane kontaktowe do banku:

    800 121 121
    brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora

    +48 81 535 67 89
    do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora

    Jeśli podejrzewasz, że Twój telefon lub komputer są zawirusowane, wtedy poproś zaufaną osobę o pomoc lub udaj się do salonu operatora lub serwisu komputerowego.

  4. 10 zasad cyberbezpieczeństwa

     

    1. Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
    2. Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, a także ich certyfikaty.
    3. Regularnie aktualizuj urządzenia i oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy).
    4. Twórz skomplikowane hasła trudne do odgadnięcia przez postronne osoby.
    5. Nie używaj tego samego hasła do różnych kont oraz nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
    6. Nie podawaj / nie wysyłaj swoich loginów i haseł innym osobom.
    7. Nie loguj się przez publiczne, niezabezpieczone wi-fi do serwisu internetowego Inteligo i aplikacji mobilnej IKO.
    8. Nie loguj się do bankowości elektronicznej na urządzeniach publicznie dostępnych np. w kafejkach, hotelach.
    9. Czytaj treść SMS przed potwierdzeniem transakcji.
    10. Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych do swojego urządzenia, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa.
  5. Ważne informacje