
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo Twoich finansów w sieci zależy w dużej mierze od Ciebie!
Razem zdziałamy więcej. Zabezpiecz się i kontroluj swoje działania i urządzenia, z których obsługujesz swoje konto w banku. Czekamy również na Twój sygnał, jeśli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój.
- Jak płacić w internecie?
- Jak bezpiecznie logować się do konta?
- Potwierdzanie przelewów i innych operacji: mobilna autoryzacja, kody SMS, karta kodów
- Limity dzienne i limit maksymalny
- Limity IKO
-
Zabezpiecz się
Zaufane połączenie i sprzęt
- Do bankowości elektronicznej loguj się na urządzeniach z aktualnym i legalnym oprogramowaniem/przeglądarką
- Aplikację mobilną IKO i jej aktualizacje pobieraj z autoryzowanych sklepów: Google Play, App Store, Windows Store
- Blokuj dostęp do telefonu i komputera
Bezpieczne dane do logowania
- Nie podawaj nikomu swoich danych logowania do serwisu internetowego Inteligo i do aplikacji IKO
- Nie przekazuj nikomu PIN-ów do kart płatniczych i aplikacji mobilnej IKO
Ograniczone kwoty operacji
- Zarządzaj limitami w serwisie internetowym Inteligo
- Ustaw limity aplikacji IKO według własnych preferencji - w tym dla przelewów na telefon
- Określ limity dzienne i ilościowe płatności kartami
-
Monitoruj
Gdy się logujesz
- Sprawdzaj adres strony, na której się logujesz, a najlepiej wpisz adres strony ręcznie lub przejdź do logowania ze strony inteligo.pl
- Zweryfikuj certyfikaty bezpieczeństwa strony www oraz czy w oknie przeglądarki jest widoczna ikona zamkniętej kłódki
Gdy dostajesz e-mail/SMS
- Sprawdzaj, czy na pewno bank jest nadawcą
- Zwracaj uwagę na dziwne prośby np. próby zachęcenia do pobrania nowych aplikacji, antywirusów
Gdy potwierdzasz przelew
- Sprawdzaj, czy dane w SMS-ie z potwierdzeniem transakcji są takie, jak te wprowadzone podczas zlecania dyspozycji (jeżeli na Twoim komputerze został zainstalowany wirus, może on sprawić, że dane transakcji – w tym numer rachunku odbiorcy oraz kwota – zostaną zmienione na inne)
-
Reaguj
Zadzwoń do nas, gdy coś Cię zaniepokoi lub:
• ktoś prosi Cię o Twoje dane do logowania,
• podczas logowania dostajesz "dziwnego" SMS-a lub prośbę/serię próśb o potwierdzenie operacji,
• dane operacji w otrzymanym SMS-ie różnią się od tych w składanej dyspozycji.Dane kontaktowe do banku:
800 121 121
brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora
+48 81 535 67 89
do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatoraJeśli podejrzewasz, że Twój telefon lub komputer są zawirusowane, wtedy poproś zaufaną osobę o pomoc lub udaj się do salonu operatora lub serwisu komputerowego.
-
10 zasad cyberbezpieczeństwa
- Dokładnie sprawdzaj treść SMS i powiadomienia IKO przed potwierdzeniem transakcji, w szczególności: kwotę i rodzaj operacji oraz nr konta do przelewu.
- Nikomu nie udostępniaj swoich danych, m.in. loginu i haseł, pełnego numeru PESEL, danych karty i numeru CVV2/CVC2 oraz kodu BLIK – również za pomocą komunikatorów. Pamiętaj, że pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o te dane.
- Nie zakładaj, że widoczna nazwa nadawcy e-maila, SMS-a czy połączenia telefonicznego jest prawdziwa. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie i podszyć się za kogoś z Twojej rodziny, grona przyjaciół, policjanta czy bank. Jeśli masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku – skontaktuj się ze swoim doradcą lub infolinią.
- Jeżeli e-mail od nadawcy wzbudzi Twoje wątpliwości, nie otwieraj załączonych plików, nie klikaj w linki do logowania i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji – dzięki nim oszust zyska dostęp do twojego urządzenia oraz dane do logowania. Bank nigdy nie będzie wymagał od Ciebie takich operacji.
- Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, a także ich certyfikaty bezpieczeństwa.
- Regularnie aktualizuj urządzenia i oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy).
- Twórz skomplikowane hasła, które będą trudne do odgadnięcia przez innych.
- Nie używaj tego samego hasła do różnych kont oraz nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze. Zamiast funkcji ‘zapamiętaj hasło’ w przeglądarce internetowej, która nie jest w pełni bezpieczna, używaj niezależnych managerów haseł o silniejszych algorytmach szyfrowania.
- Nie loguj się do serwisu internetowego Inteligo i aplikacji mobilnej IKO przez publiczne, niezabezpieczone Wi-Fi ani na urządzeniach publicznie dostępnych np. w kafejkach, hotelach.
- Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych do swojego urządzenia, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa.
-
Ważne informacje