Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Chargeback
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
-
Twoje Konto
- Podstawowe informacje
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
- Zastrzeżenie numeru PESEL
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
Karta kodów jednorazowych
Rozwiń wszystkie-
Co to jest karta kodów?
Karta kodów to jedna z możliwości potwierdzania operacji w Inteligo. Na karcie jest 40 jednorazowych 6-cyfrowych haseł. Wiemy, jak korzystasz z karty i z odpowiednim wyprzedzeniem wyślemy Ci pocztą nową kartę. Aby korzystać z kodów umieszczonych na karcie, należy ją aktywować (w serwisie WWW, w Serwisie Mobilnym Inteligo lub w automatycznym serwisie telefonicznym), wykorzystując do tego jeden z kodów na dotychczasowej karcie oraz pierwszy kod z nowej karty. Tylko pierwsza karta kodów, którą dostarczamy Ci w przesyłce startowej, nie wymaga aktywacji.
-
Co zrobić, gdy zgubię kartę kodów?
W przypadku zgubienia karty kodów zablokuj ją:
- w serwisie internetowym Inteligo wybierając kolejno Dane ustawienia → Karty, mobilna autoryzacja, SMS → Karty kodów → Zablokuj lub
- u konsultanta pod numerem 800 121 121 lub +48 (81) 535 6789
-
Jak zamówić kartę kodów?
Po wykorzystaniu połowy kodów z bieżącej karty kodów automatycznie prześlemy Ci kolejną (o ile nie otrzymaliśmy wcześniej Twojego zamówienia). Jeśli chcesz np. zamówić dodatkową kartę:
- zaloguj się do serwisu internetowego Inteligo W serwisie WWW kartę zamówisz wybierając w sekcji Dane ustawienia w boksie "Na skróty" Zamów nową kartę kodów - jeżeli Twoim aktywnym narzędziem autoryzacji jest karta kodów lub
- skontaktuj z konsultantem.
Maksymalnie możesz posiadać 5 kart kodów, z czego tylko jedna może być aktywna.
-
Jak aktywować kartę kodów?
Kartę kodów możesz aktywować:
- samodzielnie w serwisie internetowym Inteligo, wybierając kolejno Dane ustawienia → Karty, mobilna autoryzacja, SMS → Aktywuj,
- w serwisie mobilnym Inteligo: Dostęp do serwisu → Aktywacja karty kodów,
- w automatycznym serwisie telefonicznym (opcja 6: Aktywacja karty kodów).
-
Dlaczego ostatni kod mogę użyć tylko do aktywacji nowej karty a nie np. do przelewu?
Ze względów bezpieczeństwa, aby uaktywnić nową kartę kodów wymagane jest podanie kodu z poprzedniej karty. Dzięki temu, że ostatni kod jest zarezerwowany do aktywacji nowej karty, masz możliwość wykonania operacji samodzielnie, bez konieczności kontaktu z konsultantem.
-
Dlaczego muszę podać kod o numerze wyższym (z pominięciem jednego niewykorzystanego kodu)?
Ze względów bezpieczeństwa system może poprosić Cię o podanie kolejnego kodu z karty kodów mimo, że poprzedni kod nie został wcześniej wykorzystany. Kod pominięty przez serwis nie będzie wykorzystany do potwierdzenia jakiejkolwiek dyspozycji. Powyższe działanie jest prawidłowe i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa zgromadzonych środków na Twoim rachunku.
-
Jaka dyspozycja wymaga podania więcej niż jednego kodu z karty kodów?
Do zatwierdzenia dyspozycji zwykle konieczne jest podanie jednego kodu z karty kodów, wyjątkiem jest aktywacja nowej karty kodów (dwa kody: kod z bieżącej karty i kod nr 1 z nowej). Inteligo nigdy nie prosi o podanie więcej niż jednego karty kodów jednocześnie ani o podanie kodów przy logowaniu.
-
Jak aktywować nowa kartę kodów, jeśli wszystkie kody z poprzedniej karty zostały wykorzystane?
Jeżeli ostatni kod nie jest już dostępny, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym konsultantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.
-
Czy są przelewy z konta Inteligo nie wymagające autoryzacji kodem?
Tak. O podanie kodu z narzędzia autoryzacji nie poprosimy Cię podczas :
- zlecania przelewu pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
- utworzenia i modyfikacji zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo,
- zlecania zdefiniowanej płatności (modyfikacja oraz usunięcie wymagają podania kodu) oraz,
- tworzenia przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo.
W przypadku pozostałych przelewów zawsze poprosimy o podanie kodu.