Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Narzędzia autoryzacji transakcji

Rozwiń wszystkie
  1. Jakie Inteligo chroni moje transakcje na koncie Inteligo?

    • Wszystkie operacje po zalogowaniu do serwisu internetowego Inteligo są automatycznie zabezpieczone protokołem TLS (Transport Layer Security) wykorzystującym klucz o długości 128 bitów lub wiekszej. Siła szyfrowania zależy od rodzaju przeglądarki. W Mozilla Firefox wykorzystywany jest klucz o długości 256 bitów. Nadal jednak jest możliwe zalogowanie się do serwisu transakcyjnego poprzez przeglądarkę internetową, która wykorzystuje siłę szyfrowania 128 bitów. Jest to minimalna dopuszczalna przez Bank siła szyfrowania. Zalecamy jednak stosowanie najnowszych wersji przeglądarek internetowych oraz przeprowadzanie ich okresowych aktualizacji.
    • Twoje hasło i identyfikator są zbudowane tak, aby uniemożliwić osobie trzeciej odgadnięcie ich brzmienia.
    • kody z karty kodów jednorazowych, SMS-ów są w specjalny sposób związana z Twoim identyfikatorem. Jeżeli nie podasz prawidłowego kodu do potwierdzenia transakcji, nie będzie można jej zakończyć.
    • Wszystkie materiały związane z rozpoczęciem korzystania z usług Inteligo są dostarczane w specjalnie zabezpieczonej przesyłce kurierskiej.
    • Samodzielnie ustalasz PIN do karty do rachunku Inteligo - możesz też w dowolnym momencie zmienić go przez telefon oraz internet.
    • W serwisie Inteligo możesz zarządzać kanałami dostępu do Twojego konta
      • możesz zablokować dostęp i zmienić hasło do serwisu Inteligo w wersji pełnej i mobilnej oraz do serwisu telefonicznego.
      • w serwisie Inteligo możesz odblokować serwis mobilny i telefoniczny, jak również zmienić lub nadać do nich nowe hasła. Dodatkowo dla każdego z serwisów dostępna jest informacja o ostatnim udanym lub nieudanym logowaniu.
    • Nie wysyłamy wiadomości e-mail z linkami do logowania i nie prosimy o przekazywanie jakichkolwiek danych drogą mailową. Wyciągi do Twojego konta wysyłane są wyłącznie w mailach podpisanych elektronicznie. W programie MS Outlook taki e-mail posiada specjalną, dodatkową ikonę w prawym górnym rogu (wyglądającą jak stylizowana czerwona pieczęć). Dzięki posługiwaniu się podpisem elektronicznym, przesyłane dokumenty elektroniczne są zabezpieczone przed modyfikacją ze strony osób nieupoważnionych. Każda, nawet przypadkowa zmiana w treści wiadomości, jest sygnalizowana przez Twój komputer.

    Więcej informacji znajdziesz w sekcji Bezpieczeństwo

  2. Czy mogę korzystać z kilku narzędzi autoryzacji na raz?

    Nie, możesz posiadać tylko jedno aktywne narzędzie autoryzacyjne. Pamiętaj jednak, że zawsze możesz dokonać zmiany i korzystać z innej niż dotychczas formy autoryzacji operacji. Zmiany dokonasz samodzielnie w serwisie Inteligo lub kontaktując się z konsultantem Inteligo.

  3. Jak często mogę zmieniać sposób autoryzacji operacji?

    Inteligo nie ogranicza częstotliwości zmiany narzędzia autoryzacji.

  4. Czy jakaś dyspozycja wymaga podania więcej niż jednego kodu autoryzacyjnego?

    Tak. O dwa kody zostaniesz poproszony podczas aktywacji lub zmiany narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi Cię o kod z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego (karty kodów, z SMS-a) oraz o kod z narzędzia, które chcesz aktywować. Jeśli będziesz korzystać z kodów SMS, podczas zmiany numeru telefonu u konsultanta również poprosimy o kod SMS z aktualnego i nowego numeru telefonu.

  5. Czy narzędzia autoryzacji operacji w Inteligo są płatne?

    Nie. Nie pobieramy też opłaty za wydanie i użytkowanie karty kodów. Jedyne koszty, jakie możesz ponieść, to opłata za kartę kodów, jeśli zdecydujesz się na przesyłkę kurierską.

    W przypadku korzystania z kodów wysyłanych SMS-em nie ponosisz żadnych kosztów.

  6. Jak i gdzie zmienić hasło do serwisu WWW, Serwisu Mobilnego oraz serwisu telefonicznego?

    W serwisie WWW Inteligo możesz zmienić hasła do serwisu WWW, Serwisu Mobilnego oraz serwisu telefonicznego.

  7. Czy mogę zablokować dostęp do mojego rachunku przez wybrany serwis?

    W serwisie internetowym Inteligo w sekcji Dane i ustawieniaUstawienia  → Kanały dostępu możesz zablokować dostęp do serwisu WWW, Serwisu Mobilnego oraz  serwisu telefonicznego. Blokadę taką możesz zlecić również podczas rozmowy z konsultantem Inteligo.

  8. Co się stanie, jeżeli po zalogowaniu do serwisu WWW pozostawię przeglądarkę bezczynnie?

    Jeśli przez 10 minut w serwisie WWW nie wykonasz żadnego działania powodującego przejście na inną stronę, zostaniesz przeniesiony do strony logowania. Po ponownym, poprawnym zalogowaniu powrócisz do poprzednio prezentowanej strony, bez utraty wprowadzonych danych.

  9. Dlaczego adres serwisu Inteligo oraz Serwisu Mobilnego nie zmienia się przy przejściach między stronami?

    Operacje w serwisie WWW odbywają się pod jednym adresem inteligo.pl/secure, a operacje w Serwisie Mobilnym - m.inteligo.pl. Dzięki czemu Twoje działania w koncie Inteligo pozostają niewidoczne dla pozostałych użytkowników Internetu oraz nie pozostawiają śladu w historii przeglądarki.

  10. Kto jest administratorem danych osobowych posiadaczy kont Inteligo, które są przetwarzane w celu otwarcia i prowadzenia tych kont?

    Administratorem danych osobowych posiadaczy kont Inteligo, przetwarzanych w celu otwarcia i prowadzenia rachunków, jest Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna.

  11. Co to jest phishing?

    Phishing to słowo powstałe w wyniku skrzyżowania słów fishing (ang. wędkowanie) i password (ang. hasło). Phishing jest nowym rodzajem zagrożenia wykorzystywanym do wykradania od użytkowników internetu ich poufnych danych osobowych, haseł dostępowych, loginów itp. Najczęściej atak tego typu polega na podszywaniu się pod oryginalne strony lub e-maile instytucji, gdzie użytkownik, ufając, że jest to prawdziwa strona, podaje poufne informacje takie jak login, numer karty, PIN, itp.

    Aby ochronić się przed tym zagrożeniem, należy zawsze dokładnie sprawdzić, czy dana strona internetowa lub e-mail są godne zaufania (sprawdzenie adresu strony/nadawcy, certyfikatu strony, siły jej szyfrowania itp.).

    Więcej informacji na ten temat, znajdziesz tutaj (serwis firmy Symantec)

    Jeżeli podczas korzystania z konta cokolwiek wzbudzi Twój niepokój skontaktuj się niezwłocznie z naszym Konsultantem.

  12. Jak włączyć funkcję automatycznego pobierania przez internet aktualizacji związanych z bezpieczeństwem przeglądarki Firefox?

    Aby włączyć tę opcję, po otwarciu okna przeglądarki wejdź w menu "Narzędzia" -> "Opcje" -> "Zaawansowane" -> "Aktualizacja", a następnie zaznacz opcję "automatycznie pobierz i zainstaluj aktualizacje" i kliknij "OK".

  13. Czy zmiana narzędzia autoryzacyjnego kosztuje?

    Nie, za zmianę oraz za korzystanie z narzędzia autoryzacyjnego nie są pobierane dodatkowe opłaty. Wybierz w dowolnej chwili najwygodniejszy dla siebie sposób autoryzacji transakcji: karta kodów jednorazowych lub kody SMS.