Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Wybierz temat pytań i odpowiedzi

Przelew standardowy

Rozwiń wszystkie
  1. Co to jest polecenie przelewu standardowego?

    Polecenie przelewu standardowego umożliwia przekaz środków pieniężnych do dowolnego odbiorcy, w dowolnym banku na terenie całego kraju. Wystarczy, że znasz numer rachunku odbiorcy.

    Z polecenia przelewu standardowego proponujemy Ci skorzystać, jeśli:

    • przekazujesz środki do osoby lub firmy, z którą nie rozliczasz się często,
    • realizujesz transakcję z datą bieżącą lub przyszłą,
    • w zależności od dyspozycji blokujesz środki pod wykonanie transakcji lub nie.
  2. Co to jest blokada na kwotę polecenia przelewu?

    Blokada na kwotę polecenia przelewu stanowi zabezpieczenie części środków wraz z kwotą opłaty za realizację polecenia przelewu na rachunku klienta. W trakcie trwania blokady nie możesz skorzystać ze środków zablokowanych pod realizację polecenia przelewu. Dzięki temu masz pewność, że nie zabraknie ich w chwili realizacji transakcji.

  3. W jakich godzinach realizowane są polecenia przelewów?

    polecenie przelewu możesz zlecić w Inteligo o każdej porze. Polecenie przelewu strandardowego dbędzie zrealizowane jeśli zostanie zlecone do realizacji najpóźniej przed godziną 14:30.

    W przypadku, zleconego do realizacji polecenia przelewu standardowego, po godzinie 14.30, w których treści nie zostanie wskazana przyszła data realizacji - rachunek Zleceniodawcy zostanie automatycznie obciążony z datą złożenia zlecenia, a transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym. 

    Harmonogram sesji ELIXIR:

    Aby polecenie przelewu zostało zrealizowane:

    • I sesją ELIXIR - należy je zlecić do godziny 08:00,
    • II sesją ELIXIR - należy je zlecić do godziny 11:45,
    • III sesją ElIXIR - należy je zlecić do godziny 14:30.


    Przybliżony czas księgowania na rachunku polecenia przelewu przychodzącego z innego  banku:

    • I sesją ELIXIR – godzina 11:30
    • II sesją ELIXIR – godzina 15:10
    • III sesją ELIXIR  - godzina 17:30


    Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze.

  4. Co zrobić, kiedy podczas realizacji operacji na WWW nie uzyskałem potwierdzenia jej wykonania np. zostało przerwane połączenie z Internetem?

    W takiej sytuacji proponujemy sprawdzić czy doszło do poprawnego zlecenia transakcji. Szczegóły sprawdzisz  na liście przelewów oczekujących („Przelewy” -> „Przelewy oczekujące”). Jeśli przelew został już zrealizowany znajdziesz go w Historii rachunku ( w zakładce „Historia”).

  5. Zleciłem polecenie przelewu, które znajduje się na liście przelewów oczekujących, dlaczego nie zostało ono zrealizowane?

    Zgodnie z Regulaminem Konta Inteligo, Bank zastrzega sobie prawo telefonicznej weryfikacji zlecenia przed jego wykonaniem. Jeśli polecenie przelewu wymaga potwierdzenia, odpowiednia informacja będzie widoczna na liście przelewów oczekujących ("Przelewy" -> "Przelewy oczekujące"). Sprawdź wówczas czy posiadamy aktualne numery telefonów ("Dane i ustawienia") i oczekuj na kontakt z naszej strony.

  6. Zleciłem przelew, jednak nie został wykonany z powodu braku wystarczających środków. Czy muszę zlecić go jeszcze raz?

    Tak. Nie ponawiamy próby wykonania niezrealizowanej transakcji automatycznie. Dyspozycję należy złożyć ponownie w serwisie www („Przelewy” -> „Przelewy odrzucone” -> „Ponów przelew”).

  7. Czy mogę dokonać przelewu za granicę?

    Tak, możesz zlecić przelew zagraniczny z konta Inteligo. W tym celu zaloguj się do serwisu WWW (sekcja „Przelewy” -> „Nowy przelew zagraniczny” w boksie na skróty) lub skontaktuj się telefonicznie z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub + 48 81 53 56789.

  8. Czy realizację każdego przelewu muszę potwierdzić kodem jednorazowym?

    O podanie kodu  jednorazowego (z karty kodów, tokena lub przesłanego SMS-em) nie poprosimy Cię  podczas realizacji takich transakcji, jak:

    • przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
    • utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo oraz,
    • utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo.

    W przypadku pozostałych przelewów zawsze poprosimy o podanie kodu. 

  9. Czy przelew na rachunek w innym banku zostanie zlecony w dniu jego złożenia?

    Przelewy na rachunki w innych bankach, które mają być zrealizowane w dniu ich złożenia powinny zostać złożone do realizacji najpóźniej przed godziną 14.30.

    W przypadku, gdy Klient złoży do realizacji polecenie przelewu na rachunek prowadzony w innym banku, po godzinie 14:30, a w przelewie nie wskazano przyszłej daty realizacji - transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym a rachunek Klienta zostanie obciążony z datą realizacji przelewu.

    Bank nie wykonuje poleceń przelewu w walutach wymienialnych złożonych z przyszłą datą realizacji. Takie dyspozycje powinny zostać złożone w dniu ich realizacji.

    Harmonogram sesji ELIXIR:

    Aby przelew został zrealizowany:

    • I sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 08:00,
    • II sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 11:45,
    • III sesją ElIXIR - należy zlecić go do godziny 14:30.


    Przybliżony czas księgowania na rachunku przelewu przychodzącego z innego  banku:

    • I sesją ELIXIR – godzina 11:30
    • II sesją ELIXIR – godzina 15:10
    • III sesją ELIXIR  - godzina 17:30


    Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze.