Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Karty z funkcją płatności zbliżeniowych

Rozwiń wszystkie
  1. Czy karty w formie tradycyjnej z funkcją płatności zbliżeniowych można używać jedynie do płatności zbliżeniowych?

    Nie. Taką kartą można również dokonywać płatności w tradycyjny sposób (poprzez umieszczenie karty w czytniku); można także używać karty w bankomacie - operacja przebiega identycznie, jak dla karty nieposiadającej takiej funkcjonalności. Karty te mogą być również używane do płatności w internecie.

  2. Jakie zalety ma płacenie kartą z funkcją płatności zbliżeniowych?

    Porównując płatność zbliżeniową z innymi formami płatności jest to najszybszy sposób zapłaty za zakupy lub usługi o wartości do 100 zł - wystarczy tylko zbliżyć kartę do czytnika i płatność jest dokonana - nie trzeba szukać drobnych ani czekać na autoryzację operacji. Można samodzielnie zbliżyć kartę do czytnika, bez konieczności oddawania jej sprzedawcy. Dlatego płatności kartami z funkcją płatności zbliżeniowych to:

    • oszczędność czasu
    • wygoda
    • bezpieczeństwo
  3. Jak można rozpoznać, że karta posiada funkcję płatności zbliżeniowych? Czy fizycznie taka karta różni się od karty nieposiadającej takiej funkcjonalności?

    Karta w formie tradycyjnej, która posiada funkcję płatności zbliżeniowych w wyglądzie (wielkość i kształt) nie różni się od karty płatniczej nieposiadającej takiej funkcjonalności.

    Wyróżnia ją umieszczony na karcie znak graficzny przedstawiający falkę:

     

    Znak ten jest symbolem płatności zbliżeniowej i oznacza, że taką kartę można wykorzystać nie tylko do płatności w tradycyjny sposób, ale również przy szybkich płatnościach zbliżeniowych.

    Po za tym, w samej karcie umieszczona jest antena, umożliwiająca bezpieczne dokonanie płatności zbliżeniowej. Antena ta nie jest widoczna.

  4. Jak dokonuje się płatności zbliżeniowej i czym różni się ona od zwykłej płatności?

    Płatność zbliżeniowa to przede wszystkim szybkość i wygoda w codziennych, drobnych płatnościach.

    Aby zapłacić, wystarczy zbliżyć kartę do terminala. Przy płatności zbliżeniowej nie ma potrzeby:

    • podawania karty sprzedawcy
    • umieszczania karty w czytniku terminala
    • dla operacji o wartości poniżej 100 zł, wprowadzania kodu PIN lub składania podpisu na wydruku z terminala, w celu dokonania weryfikacji

    Pozostałe etapy procesu niczym nie różnią się od tradycyjnej płatności.

  5. Jak przebiega płatność zbliżeniowa?

    Gdy sprzedawca aktywuje czytnik na terminalu płatniczym, należy sprawdzić kwotę na wyświetlaczu, a następnie zbliżyć do niego kartę. Akceptacja płatności następuje w ułamku sekundy. To wszystko.

    Dla płatności o wartości poniżej 100 zł nie trzeba wprowadzać kodu PIN ani podpisywać wydruku z terminala. Płatności zbliżeniowe do kwoty 100 zł dokonane kartą w formie tradycyjnej ze znakiem akceptacji Visa mogą spowodować przekroczenie limitu na karcie kredytowej lub przekroczenie dostępnych środków na rachunku, do którego wydana została karta debetowa.

    W celu ograniczenia wystąpienia tego typu przekroczeń Klient powinien kontrolować skalę płatności zbliżeniowych.

  6. Gdzie można zapłacić kartą "zbliżeniowo"?

    W punktach handlowo-usługowych akceptujących płatności zbliżeniowe, na drzwiach placówki lub przy kasie, umieszczone są naklejki ze znakiem falki - informujące o możliwości dokonania płatności w tej formie.