Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

e-Tożsamość

Rozwiń wszystkie
  1. Co to jest e-Tożsamość i czy mogę mieć e-Tożsamość w więcej niż jednym banku?

    e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów prawa Unii Europejskiej, dotyczących identyfikacji elektronicznej i usług zaufania. Bank wydaje Klientowi nie więcej niż jeden środek identyfikacji elektronicznej .

    Usługę identyfikacji elektronicznej może świadczyć wiele różnych podmiotów, nie tylko banki.

  2. Kto może utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem Banku?

    Utworzenie e-Tożsamości za pośrednictwem Banku jest możliwe dla każdego pełnoletniego Klienta korzystającego z usługi bankowości elektronicznej, posiadającego wymagane dane w serwisie internetowym Banku.

  3. Czy utworzenie e-Tożsamości jest płatne?

    Utworzenie e-Tożsamości jest bezpłatne.

  4. Jak mogę utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem Banku?

    Aby utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem Banku, zaloguj się do serwisu internetowego Banku, przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz opcję „Utwórz e-Tożsamość”. Po sprawdzeniu poprawności swoich danych potwierdź operację kodem narzędzia autoryzacyjnego.

    Bank wydaje środek identyfikacji elektronicznej wyłącznie w ramach świadczonej usługi bankowości elektronicznej w postaci serwisu internetowego.

  5. Czy dostawca usługi, z którego usług skorzystam za pomocą e-Tożsamości, będzie miał dzięki temu moje dane logowania do banku?

    Nie, Twoje dane logowania do Banku nie zostaną udostępnione.

  6. Skąd mam wiedzieć, że moje dane są bezpieczne?

    Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej.

  7. Czy utworzenie e-Tożsamości za pośrednictwem banku jest bezpieczne?

    Zarówno korzystanie z serwisu internetowego banku, jak i zlecanie w nim wszelkich dyspozycji – w tym utworzenia e-Tożsamości - jest bezpieczne, jeżeli stosujemy się do podstawowych zasad, a także w prawidłowy sposób korzystamy ze wszystkich narzędzi udostępnianych przez bank. W serwisie internetowym Inteligo zastosowano sprawdzone procedury i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wykorzystywane jest poufne hasło i numer klienta, narzędzia autoryzacji operacji: kartę kodów jednorazowych, kody SMS lub token na telefon komórkowy oraz bezpieczny protokół TLS dla połączeń internetowych. Ważne, aby nie udostępniać nikomu swoich danych logowania, narzędzi autoryzacyjnych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej.

  8. Czy bank może utworzyć e-Tożsamość bez mojej zgody?

    Nie, e-Tożsamość każdy klient zakłada sam, potwierdzając jej utworzenie kodem z narzędzia autoryzacyjnego.

  9. Czy Bank może unieważnić moją e-Tożsamość bez mojej zgody?

    Tak, Bank może unieważnić e-Tożsamość, jeżeli zmienią się Twoje dane lub z innych powodów określonych w regulaminie. W takiej sytuacji, przy próbie potwierdzania tożsamości, możesz ponownie zobaczyć ekran „Utworzenia e-Tożsamości” Utworzenie nowej e-Tożsamości (z innym zestawem danych) będzie bezpłatne, jednak będzie wymagało potwierdzenia kodem z narzędzia autoryzacyjnego.

  10. Czy żeby utworzyć e-Tożsamość, muszę wysyłać swoje dane albo skan dokumentu mailem do banku?

    Nie. Do utworzenia e-Tożsamości konieczne jest jedynie poprawne zalogowanie do bankowości elektronicznej, potwierdzenie poprawności danych, a następnie autoryzację  kodem z narzędzia autoryzacji. Jeżeli Twoje dane są nieaktualne, możesz je zmienić przez internet w serwisie Inteligo. Nie ma potrzeby przekazywania jakichkolwiek dodatkowych informacji czy dokumentów.