Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Wybierz temat pytań i odpowiedzi

e-Tożsamość

Rozwiń wszystkie
  1. Co to jest e-Tożsamość i czy mogę mieć e-Tożsamość w więcej niż jednym banku?

    Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów prawa Unii Europejskiej, dotyczących identyfikacji elektronicznej. Bank wydaje Klientowi nie więcej niż jeden środek identyfikacji elektronicznej dla jednego klienta.

    Usługę identyfikacji elektronicznej może świadczyć wiele różnych podmiotów, nie tylko banki.

  2. Kto może utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem Banku?

    Utworzenie e-Tożsamości za pośrednictwem Banku jest możliwe dla każdego pełnoletniego Klienta korzystającego z usługi bankowości elektronicznej, posiadającego wymagane dane w serwisie internetowym Banku.

  3. Czy utworzenie e-Tożsamości jest płatne?

    Utworzenie e-Tożsamości jest bezpłatne.

  4. Jak mogę utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem Banku?

    Aby utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem Banku, zaloguj się do serwisu internetowego Banku, przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz opcję „Utwórz e-Tożsamość”. Po sprawdzeniu poprawności swoich danych potwierdź operację kodem narzędzia autoryzacyjnego.

    Bank wydaje środek identyfikacji elektronicznej wyłącznie w ramach świadczonej usługi bankowości elektronicznej w postaci serwisu internetowego.

  5. Gdzie mogę skorzystać z e-Tożsamości?

    U wybranych dostawców usług korzystających z usługi mojeID.

  6. Czy dostawca usługi, z którego usług skorzystam za pomocą e-Tożsamości, będzie miał dzięki temu moje dane logowania do banku?

    Nie, Twoje dane logowania do Banku nie zostaną udostępnione.

  7. Skąd mam wiedzieć, że moje dane są bezpieczne?

    Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej.

  8. Czy utworzenie e-Tożsamości za pośrednictwem banku jest bezpieczne?

    Zarówno korzystanie z serwisu internetowego banku, jak i zlecanie w nim wszelkich dyspozycji – w tym utworzenia e-Tożsamości - jest bezpieczne, jeżeli stosujemy się do podstawowych zasad, a także w prawidłowy sposób korzystamy ze wszystkich narzędzi udostępnianych przez bank. W serwisie internetowym Inteligo zastosowano sprawdzone procedury i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wykorzystywane jest poufne hasło i numer klienta, narzędzia autoryzacji operacji: kartę kodów jednorazowych, kody SMS lub token na telefon komórkowy oraz bezpieczny protokół TLS dla połączeń internetowych. Ważne, aby nie udostępniać nikomu swoich danych logowania, narzędzi autoryzacyjnych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej.

  9. Czy bank może utworzyć e-Tożsamość bez mojej zgody?

    Nie, e-Tożsamość każdy klient zakłada sam, potwierdzając jej utworzenie kodem z narzędzia autoryzacyjnego.

  10. Czy Bank może unieważnić moją e-Tożsamość bez mojej zgody?

    Tak, Bank może unieważnić e-Tożsamość, jeżeli zmienią się Twoje dane lub z innych powodów określonych w regulaminie. W takiej sytuacji, przy próbie potwierdzania tożsamości, możesz ponownie zobaczyć ekran „Utworzenia e-Tożsamości” Utworzenie nowej e-Tożsamości (z innym zestawem danych) będzie bezpłatne, jednak będzie wymagało potwierdzenia kodem z narzędzia autoryzacyjnego.

  11. Czy żeby utworzyć e-Tożsamość, muszę wysyłać swoje dane albo skan dokumentu mailem do banku?

    Nie. Do utworzenia e-Tożsamości konieczne jest jedynie poprawne zalogowanie do bankowości elektronicznej, potwierdzenie poprawności danych, a następnie autoryzację  kodem z narzędzia autoryzacji. Jeżeli Twoje dane są nieaktualne, możesz je zmienić przez internet w serwisie Inteligo. Nie ma potrzeby przekazywania jakichkolwiek dodatkowych informacji czy dokumentów.