Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Ubezpieczenia

Rozwiń wszystkie
  1. Jakie są zalety zakupu ubezpieczenia za pośrednictwem konta Inteligo?

    Bezpośrednio z konta Inteligo możesz szybko i wygodnie kupić interesujące Cię ubezpieczenie. Przed zakupem możesz zapoznać się z pełną ofertą, jej warunkami i sprawdzić należną składkę. Możesz to zrobić w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca. Wystarczy tylko dostęp do Internetu.

  2. Czy umowa ubezpieczeniowa podpisywana jest przez Inteligo?

    Umowa ubezpieczeniowa jest podpisywana z PKO BP Finat sp. z o.o., który jest agentem PZU SA zarejestrowanym w rejestrze agentów ubezpieczeniowych pod numerem 11222585/A oraz zawiera umowy ubezpieczeniowe w imieniu i na rzecz PZU SA.

  3. Kto obsługuje ubezpieczenia zawarte przeze mnie za pośrednictwem serwisu www?

    Ubezpieczenia zawarte w serwisie www obsługiwane są przez PZU SA.

  4. Gdzie mogę sprawdzić szczegóły ubezpieczenia i uzyskać odpowiedzi na dodatkowe pytania?

    Szczegóły oferty podajemy na stronie w sekcji Ubezpieczenia. Na niej znajdziesz link do Ogólnych warunków ubezpieczenia, które powinny zawierać odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. Więcej informacji o ubezpieczeniach znajdziesz na stronach www.pzu.pl. Możesz też skontaktować się telefonicznie z dowolnym Inspektoratem PZU SA. W przypadku problemów z wypełnieniem poszczególnych pól formularza ubezpieczeniowego możesz zwrócić się o pomoc do naszego konsultanta.

  5. Kto może kupić ubezpieczenia PZU SA za pośrednictwem stron serwisu Inteligo?

    Ubezpieczenia mogą kupić tylko osoby fizyczne posiadające konto Inteligo.

  6. Czy osoba nieletnia, będąca właścicielem konta, może kupić ubezpieczenie?

    Osoba niepełnoletnia (która ukończyła 13 rok życia) również ma dostęp do wniosku ubezpieczeniowego na stronach www. Jednak ubezpieczenie zawarte przez taką osobę będzie nieważne. W rezultacie PZU SA nie będzie ponosić z tytułu takiego ubezpieczenia żadnej odpowiedzialności. Aby umowa ubezpieczenia była ważna, osoba ubezpieczająca musi posiadać pełną zdolność do czynności prawnych.

  7. Czy mogę ubezpieczyć inną osobę niż siebie?

    Tak, niektóre ubezpieczenia, np. turystyczne, możesz zakupić dla innej osoby. Dokładną informację znajdziesz w sekcji opisującej interesujący Cię rodzaj ubezpieczenia.

  8. Jak wygląda proces zakupu ubezpieczenia w serwisie www Inteligo?

    Zakup ubezpieczenia możliwy jest po zalogowaniu w serwisie WWW - sekcja „Ubezpieczenia”. Wybierasz rodzaj ubezpieczenia, zainteresowany które Cię interesuje i wypełniasz wniosek. Jeśli odpowiadają Ci warunki cenowe akceptujesz wniosek. Na ekranie pojawia się wtedy formularz przelewu z wpisaną wysokością składki. Potwierdzasz przelew kodem autoryzacji (z karty kodów, aplikacji token zainstalowanej w telefonie komórkowym lub SMS-a) i tym samym zawierasz umowę ubezpieczenia. Ubezpieczenie zaczyna obowiązywać od najbliższej północy.

  9. Jak mam sprawdzić przed zakupem polisy ile będzie mnie kosztować ubezpieczenie?

    Przed zakupem polisy możesz skorzystać ze specjalnego kalkulatora on-line. Odpowiadając na kolejne pytania wniosku ubezpieczeniowego, który znajdziesz w serwisie www Inteligo, po zalogowaniu, pozwolisz nam zapoznać się z Twoją aktualną sytuacją i dostosować składkę ubezpieczeniową bezpośrednio do Ciebie. Jeśli wyliczona składka będzie Ci odpowiadać możesz skończyć wypełnianie wniosku, opłacić składkę z konta Inteligo i od następnego dnia będziesz ubezpieczony. Jeśli kwota nie będzie Ci odpowiadać, możesz zrezygnować bez żadnych zobowiązań.

  10. Co to jest suma gwarancyjna?

    Suma gwarancyjna to wartość, która stanowi górną granicę odpowiedzialności PZU SA za szkody powstałe w okresie ubezpieczenia.

  11. Jak mam zapłacić za ubezpieczenie z konta Inteligo?

    Za ubezpieczenie płacisz od razu i w całości - jednym, specjalnie przygotowanym przelewem z konta Inteligo. Formularz przelewu jest ostatnim etapem wypełniania wniosku ubezpieczeniowego.

  12. Gdzie wpływa składka za zawarte przeze mnie ubezpieczenie?

    Składki ubezpieczeniowe z kont Inteligo wpływają bezpośrednio na konto PZU SA.

  13. Dlaczego nie mam żadnego dokumentu? Czy na pewno podpisana umowa polisy nie będzie mi potrzebna w momencie zgłaszania szkody?

    Do zgłoszenia szkody potrzebny jest tylko numer polisy i dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport). Jeśli będziesz się czuł bardziej komfortowo posiadając dokument potwierdzający zakup polisy, wydrukuj z serwisu www szczegóły zakupionej polisy lub potwierdzenie przelewu za zakup polisy. Możesz też zamówić przesłanie potwierdzenia przelewu pocztą, jeśli nie masz możliwości wydruku (usługa płatna zgodnie z:
    Tabelą Opłat i Prowizji (184,98 kB)

  14. Jaki dokument tożsamości mam przedstawić w momencie zgłaszania szkody?

    Wraz z numerem polisy przedstaw swój dowód osobisty lub paszport.

  15. Gdzie mam się zgłosić w chwili, kiedy wystąpi szkoda, na którą jestem ubezpieczony?

    Jeśli wystąpi szkoda, na którą jesteś ubezpieczony, skontaktuj się z najbliższym Oddziałem PZU SA. Listę Oddziałów znajdziesz tutaj.