Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka
  1. Co to jest PUE ZUS?

    PUE ZUS (Platforma Usług Elektronicznych ZUS) to nowoczesna i wygodna forma kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Dzięki PUE ZUS masz dostęp do swoich danych w ZUS i możesz zrealizować wiele spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi przez internet.

  2. Co umożliwia sekcja e-Urząd w serwisie internetowym Inteligo?

    Zakładka e-Urząd w serwisie internetowym Inteligo umożliwia klientom Inteligo uproszczony dostęp do wybranych usług organów państwowych:

    • składanie wniosku o świadczenia na dzieci w ramach programu Rodzina 800+,
    • zakładanie profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS),
    • logowanie się do profilu na PUE ZUS.
  3. Jak zalogować się do profilu PUE ZUS?

    • Wejdź w zakładkę e-Urząd w serwisie internetowym Inteligo, w której można przejść na Platformę Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS)
    • Będąc na PUE ZUS, zaloguj się korzystając z e-Tożsamości, wybierając login.gov.pl → Bankowość elektroniczna → Inteligo
  4. Dostęp do PUE ZUS aktywowałem/-am przez serwis internetowy Inteligo. Czy jak zamknę konto Inteligo, to będę mieć nadal aktywny dostęp do PUE ZUS?

    Tak. Po zarejestrowaniu profilu na PUE ZUS, na adres e-mail, który został wskazany podczas rejestracji, otrzymasz login. Dzięki niemu ustalisz swoje hasło do PUE ZUS. Te dane pozwolą Ci na zalogowanie się na Twój profil na PUE ZUS, niezależnie od tego czy jesteś klientem banku, czy nie.  

  5. Co mogę zrobić na PUE ZUS jeśli posiadam podpis elektroniczny?

    Jeżeli posiadasz podpis elektroniczny, certyfikat kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP na PUE ZUS, możesz:

    • przesyłać drogą elektroniczną dokumenty ubezpieczeniowe,
    • przesyłać drogą elektroniczną różnego typu wnioski,
    • odbierać drogą elektroniczną odpowiedzi z ZUS.
  6. Czy Bank będzie miał dostęp do moich danych w PUE ZUS?

    Nie, Bank ułatwia Ci jedynie zakładanie profilu na PUE ZUS bez potrzeby wizyty w urzędzie oraz późniejszą weryfikację Twojej tożsamości w trakcie logowania do PUE ZUS. Bank nie ma dostępu do Twoich danych udostępnianych przez PUE ZUS.

  7. Gdzie znajdę informacje na temat działania portalu PUE ZUS?

    Informacje na temat działania portalu PUE ZUS znajdują się na stronie www.zus.pl