Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Chargeback
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
-
Twoje Konto
- Podstawowe informacje
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
- Zastrzeżenie numeru PESEL
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
Wpłaty
Rozwiń wszystkie-
Jak mogę wpłacić gotówkę na konto Inteligo?
Wpłaty gotówki możesz dokonać:
- w dowolnym wpłatomacie PKO Banku Polskiego,
- bezpłatnie we wszystkich placówkach PKO Banku Polskiego,
- w oddziałach innych banków,
- w Urzędach Pocztowych.
-
Wpłaciłem środki na rachunek Inteligo w oddziale PKO Banku Polskiego. Kiedy środki znajdą się na moim koncie?
Po dokonaniu wpłaty środki będą dostępne na koncie Inteligo w ciągu kilkunastu minut.
-
Wpłaciłem środki na rachunek Inteligo w agencji PKO Banku Polskiego. Kiedy środki znajdą się na moim koncie?
Środki znajdą się na koncie Inteligo w ciągu kilkunastu minut od momentu przekazania ich z agencji do rozliczającego ją oddziału. O szczegółowy termin realizacji Twojej dyspozycji zapytaj pracownika agencji.
-
Wpłaciłem środki na rachunek prowadzony w ramach konta Inteligo w innym banku lub na poczcie. Kiedy środki znajdą się na moim koncie?
W przypadku wpłat gotówki dokonanych w innych bankach lub na poczcie, transakcja jest przesyłana za pośrednictwem Krajowej Izby Rozliczeniowej. Jeśli wpłaciłeś środki w dzień wolny od pracy, transakcja zostanie przesłana do KIR na pierwszą dostępną sesję najbliższego dnia roboczego. O szczegółowy termin realizacji Twojej dyspozycji zapytaj pracownika banku lub poczty.
-
Jaką nazwę banku należy podać przy poleceniach przelewu na konto Inteligo?
PKO Bank Polski oraz pełny 26-cyfrowy numer rachunku Inteligo.
-
Jaki jest numer rozliczeniowy mojego Banku?
Numer rozliczeniowy Twojego konta Inteligo w PKO Banku Polskim to 10205558.
-
Czy mogę wpłacić gotówkę w bankomatach lub wpłatomatach?
Tak – możesz wpłacić gotówkę w dowolnym wpłatomacie PKO Banku Polskiego.
-
Dokonanie wpłaty gotówki we wpłatomacie nie było możliwe - jaka mogła być przyczyna?
Pamiętaj, że wpłatomaty przyjmują nominały polskich banknotów – nie akceptują bilonu i nie wydają reszty. Dodatkowo, pogięte, zniszczone lub poplamione banknoty nie zostaną przyjęte.
-
Wpłaciłem środki na rachunek Inteligo we wpłatomacie PKO Banku Polskiego. Kiedy środki znajdą się na moim koncie?
Po dokonaniu wpłaty środki będą od razu dostępne na koncie Inteligo.
-
Czy mogę wpłacać środki w walucie obcej?
Tak, jeżeli następuje to za pośrednictwem systemu SWIFT, SORBNET-EURO lub EuroElixir. Środki takie są przeliczane na złotówki po kursie kupna dewiz PKO Banku Polskiego.
-
Wpłaciłem środki na konto Inteligo za granicą, kiedy będą dostępne?
Nie mamy wpływu na czas, jaki upłynie od chwili nadania przelewu za granicą do chwili otrzymania środków przez Bank, gdyż zależy on od takich czynników jak data waluty dla banku (dzień rozliczenia bankowego, w którym środki są przekazywane np. przez bank zagraniczny postawione są do dyspozycji banku otrzymującego te środki) czy liczba banków pośredniczących w wykonaniu przelewu. Jeśli od nadania przelewu minęły 4 dni robocze, a odbiorca nie otrzymał środków, prosimy o kontakt z konsultantem.
-
Jakie dane są niezbędne do realizacji transakcji za granicą?
Aby dokonać wpłaty lub przelewu na rachunek Inteligo za granicą konieczne jest użycie międzynarodowego kodu w systemie SWIFT. Jest to kod BIC - dla konta Inteligo BPKOPLPW.
Zlecenie przelewu zagranicznego powinno zawierać:- kwotę i walutę,01
- imię i nazwisko lub nazwę firmy oraz adres odbiorcy, 02
- numer rachunku bankowego odbiorcy w formacie IBAN (przed 26 cyfrowym nr rachunku należy podać kod kraju, dla Polski jest to PL),03
- kod BIC: BPKOPLPW,04
- oznaczenie sposobu pokrycia kosztów transakcji,05
- datę waluty dla banku. 06
Nazwa i adres Banku, jakie należy podawać podczas realizacji transakcji, to: PKOBP Departament Rozliczeń - Bankowość Elektroniczna, ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa.
-
Co mogę zrobić, aby pieniądze wpłacone za granicą szybciej pojawiły się na koncie Inteligo?
Pieniądze szybciej znajdą się na koncie Inteligo, jeśli zostaną wpłacone w jednym z banków korespondentów PKO Banku Polskiego. Środki przekazywane są wówczas do nas bez dodatkowych pośredników (innych banków), co może wpłynąć również na koszt realizacji transakcji. Poniżej prezentujemy listę głównych korespondentów PKO Banku Polskiego.
LISTA BANKÓW KORESPONDENTÓW PKO BP SA
Waluta Bank Kod SWIFT Numer rachunku AUD Commonwealth Bank of Australia, Sydney CTBAAU2S 100502401AUD112601 CAD Canadian Imperial Bank of Commerce, Toronto CIBCCATT 1847910 CAD The Toronto-Dominion Bank, Toronto TDOMCATTTOR 0360-01-2326376 CHF UBS AG, Zurych UBSWCHZH80A 02300000064005050000E CHF Credit Suisse AG, Zurych CRESCHZZ80A 0835-0901237-03-010 CZK Československa obchodni banka as, Praga CEKOCZPP 0080100366558543 DKK Danske Bank A/S, Kopenhaga DABADKKK 3996070808 EUR TARGET2 BPKOPLPW PL66101000391020000310011000 EUR Banca Nazionale del Lavoro, Rzym BNLIITRR 265207 EUR Banque Federative du Credit Mutuel, Strasburg CMCIFRPA 11808009100002044461059 EUR Banco Popular Espanol SA, Madryd POPUESMM 6859-50177 EUR Commerzbank AG, Frankfurt COBADEFF 400881422000EUR EUR Deutsche Bank AG, Frankfurt DEUTDEFF 100940813900EUR EUR ING Belgium SA/NV, Bruksela BBRUBEBB010 301-0188531-44-EUR EUR Standard Chartered Bank, Frankfurt SCBLDEFX 018071508 GBP Lloyds TSB Bank Plc, Londyn LOYDGB2L 01001281 GBP National Westminster Bank Plc, Londyn NWBKGB2L 4400010007202 GBP Barclays Bank Plc, Londyn BARCGB22 20325393229874 HUF OTP Bank Plc, Budapeszt OTPVHUHB 11782007-81162176 JPY Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Tokio SMBCJPJT 5891 LTL AB DnB Bankas Wilno AGBLLT2X LT084010049500219717 NOK DnB NOR Bank ASA, Oslo DNBANOKK 7003.02.05241 PLN Narodowy Bank Polski, Warszawa NBPLPLPW PL52101000391020000310000000 RUB JSC VTB Bank, Moskwa VTBRRUMM 30111810755550000178 SEK Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ), Sztokholm ESSESESS 52018550756 SEK Svenska Handelsbanken AB (publ), Sztokholm HANDSESS 40 355 659 USD Bank of America NA, Nowy Jork BOFAUS3N 65507-69350 USD Deutsche Bank Trust Company Americas, Nowy Jork BKTRUS33 04-412-862 USD JPMorgan Chase Bank NA, Nowy Jork CHASUS33 400807580 USD Standard Chartered Bank, Nowy Jork SCBLUS33 3582-022767-001