Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka
  1. Bankomat zatrzymał moją kartę. Co mam zrobić?

    Skontaktuj się z firmą lub bankiem obsługującym dany bankomat - numer telefonu jest zazwyczaj podany na bankomacie. W przypadku jakichkolwiek komplikacji prosimy o kontakt z konsultantem pod numerem 800 121 121.

  2. Korzystam z warunków cenowych Inteligo obowiązujących od 11 maja 2010 roku i nie korzystam z usługi „Bankomaty bez granic”. Jaki koszt ponoszę korzystając z bankomatów spoza sieci PKO Banku Polskiego i Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK) w kraju?

    W Twojej sytuacji opłata za każdą wypłatę z bankomatu spoza wymienionych sieci wynosi 5 zł.

  3. Jak mogę zmienić limity na swojej karcie?

    Limity dzienne możesz zmienić w dowolnym momencie, w serwisie WWW w sekcji "Karty" (link "Wiecej" -> Zmień limity") lub za pośrednictwem konsultanta Inteligo dzwoniąc na numer 800 121 121 oraz +48 81 535 67 89.

  4. Przeszedłem na nowe warunki cenowe w swoim koncie – od kiedy nowe warunki zaczną obowiązywać dla mojej karty debetowej Inteligo?

    Twoja karta debetowa Inteligo będzie rozliczona na nowych warunkach cenowych od kolejnego okresu rozliczeniowego.

  5. Jakie rodzaje kart płatniczych oferuje aktualnie konto Inteligo?

  6. Czy mogę używać kart płatniczych Inteligo za granicą?

    Tak. Karty debetowe i kredytowe Inteligo są  kartami międzynarodowymi i można nimi płacić za  zakupy (także w Internecie) oraz wypłacać  gotówkę w bankomatach akceptujących karty Visa lub MasterCard na całym świecie. 

  7. Czy mogę dostać drugą kartę do swojego rachunku?

    Tak. W przypadku każdego rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego otwartego w ramach konta Inteligo indywidualnego. W przypadku rachunku firmowego klient może posiadać dotychczas wydane 3 karty,  przy czym obecnie przy zamawianiu nowej karty - istnieje wyłącznie możliwość zamówienia 1 typu karty (MasterCard Business PayPass).

    W ramach konta prywatnego są to:

    • Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" lub Inteligo Visa z Sercem,
    • Inteligo Visa payWave lub Inteligo Visa Electron,
    • Inteligo MasterCard PayPass

    W ramach konta firmowego możesz posiadać równocześnie:

    • Inteligo Visa Business payWave lub Inteligo Visa Electron Biznes (niedostępne dla nowych klientów),
    • Inteligo MasterCard Business PayPass,
    • Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" (wydawana do 6 września 2013 roku) lub Inteligo Visa z Sercem (wydawana do 2 stycznia 2013 roku).

    Pamiętaj, aktywacja karty Inteligo Visa Business payWave uniemożliwi korzystanie z kart Inteligo Visa Electron Biznes, Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" (wydawanej do 6 września 2013 roku) lub Inteligo Visa z Sercem (wydawanej do 2 stycznia 2013 roku) – staną się one nieaktywne.

  8. Czy Współwłaściciele mogą posiadać po dwie karty do swojego rachunku?

    W przypadku konta wspólnego do rachunku wydawane są karty dla wszystkich Współwłaścicieli, przy czym każdy ze Współwłaścicieli może posiadać dwie aktywne karty płatnicze - Inteligo Visa payWave, Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" oraz Inteligo MasterCard.

  9. Czy zamawiając drugą kartę do rachunku muszę zastrzec poprzednią?

    Nie - do każdego rachunku otwartego w ramach konta Inteligo Indywidualnego lub Wspólnego możesz posiadać trzy aktywne karty płatnicze:

    • Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" albo Inteligo Visa z Sercem,
    • Inteligo Visa payWave albo Inteligo Visa Electron,
    • Inteligo MasterCard PayPass.

    W ramach jednego rachunku nie ma możliwości posiadania dwóch aktywnych kart tego samego typu.

  10. Ile maksymalnie kart debetowych mogę posiadać w ramach konta Inteligo?

    Zarówno do rachunku głównego, jak i do każdego rachunku dodatkowego możesz posiadać maksymalnie 3 karty debetowe:

    • Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" albo Inteligo Visa z Sercem,
    • Inteligo Visa payWave albo Inteligo Visa Electron,
    • Inteligo MasterCard PayPass.

    Nie ma możliwości posiadania jednocześnie aktywnej karty Inteligo Visa z Electron z Sercem oraz Inteligo Visa paWave „Dobro procentuje”, a także karty Inteligo Visa payWave oraz Inteligo Visa Electron.

  11. Czy posiadając kartę Inteligo Visa Electron z Sercem mogę zamówić, jako kolejną kartę do rachunku, Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje”?

    W ramach jednego rachunku możesz posiadać tylko Inteligo Visa Electron z Sercem lub Visa payWave „Dobro procentuje”. Jeśli posiadasz aktualnie kartę Inteligo Visa Electron z Sercem i zamówisz Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje” to w czasie jej aktywacji karta Inteligo Visa Electron z Sercem zostanie automatycznie zastrzeżona.

    Inteligo Visa payWave „Dobro Procentuje” daje większe możliwości, m.in. umożliwia wykonanie płatności bezstykowych oraz wsparcie wybranej przez Ciebie inicjatywy:

    Karta Inteligo Visa Electron z Sercem wspierająca Program Budowy Polskiego Sztucznego Serca była wydawana do 2 stycznia 2013 r.

    Zamów kartę

  12. Czy mogę otrzymać do mojego konta indywidualnego kartę debetową dla innej osoby?

    Nie. Karta debetowa może być wydana wyłącznie dla posiadacza konta Inteligo. Jeśli chcesz, aby ktoś mógł z Tobą korzystać z Twojego konta – proponujemy otwarcie konta wspólnego. Wniosek o konto wspólne złożysz online na naszej stronie internetowej.

  13. Czy współwłaściciele konta wspólnego Inteligo mogą wnioskować o karty debetowe różnych organizacji, tj. Visa i MasterCard?

    Tak, każdy ze współwłaścicieli konta wspólnego Inteligo może posiadać do tego samego rachunku kartę płatniczą wybranej przez siebie organizacji – Visa lub MasterCard.

  14. Czy zastrzeżona karta może zostać ponownie aktywowana?

    Nie. Zastrzeżenie karty jest dyspozycją nieodwracalną.

  15. Do kiedy ważne są karty debetowe Inteligo?

    Karty debetowe Inteligo są ważne  do ostatniego dnia miesiąca wskazanego na karcie w miejscu "Data ważności".

  16. Czy mogę otrzymać kartę do każdego następnego rachunku?

    Tak. Automatycznie wydajemy kartę do rachunku głównego. Za wydanie karty debetowej do dodatkowego rachunku zostanie pobrana jednorazowa opłata zgodna z obowiązującą Tabela Opłat i Prowizji.

    Karty będą bezpłatne przy miesięcznych, rozliczonych transakcjach bezgotówkowych wykonanych każdą z nich od kwoty 100 zł dla  Klientów,  którzy zawarli umowę Konta Inteligo od dnia 11 maja 2010 r. lub przeszli na nowe warunki cenowe. Warunki zwolnienia z opłaty, w przypadku umów zawartych przed 11 maja 2010 r. sprawdzisz w Tabeli opłat i prowizji. Pamiętaj, w każdej chwili możesz przejścia na warunki obowiązujące po 11 maja 2010 r. – skontaktuj się z konsultantem 800 121 121 oraz +48 81 535 67 89 (opłata zgodna z taryfą operatora).

    Kartę otrzymasz również do rachunku kredytowego, jeśli o nią zawnioskujesz na etapie wypełniania wniosku o kredyt.

  17. W jaki sposób zamówić kolejną kartę debetową do rachunku?

    Aby zamówić kolejną kartę do rachunku, zaloguj się do swojego konta Inteligo, przejdź do zakładki „Karty” -> „Karty debetowe” i na belce z tytułem tabeli „Karty debetowe” wybierz opcję „Zamów kartę”.

  18. Czy osoba pomiędzy 13 a 18 rokiem życia może otrzymać kartę?

    Tak, jeżeli jest posiadaczem lub współposiadaczem konta Inteligo.
  19. Czy ktoś, kto nie posiada Konta Inteligo może otrzymać kartę?

    Nie. Warunkiem otrzymania karty debetowej Inteligo jest posiadanie Konta Inteligo.

  20. Czy jedną kartą mogą się posługiwać dwie osoby o tym samym nazwisku?

    Nie, z karty może korzystać wyłącznie jej posiadacz.

  21. Z ilu kart równocześnie mogę korzystać w ramach konta Inteligo?

    Do każdego rachunku otwartego w ramach konta Inteligo indywidualnego lub wspólnego możesz posiadać trzy aktywne karty płatnicze:

    • Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" albo Inteligo Visa z Sercem,
    • Inteligo Visa payWave albo Inteligo Visa Electron,  
    • Inteligo MasterCard PayPass.

    Do każdego rachunku otwartego w ramach konta Inteligo firmowego możesz posiadać trzy aktywne karty płatnicze dotychczas wydane do rachunku::

    • Inteligo Visa Business payWave lub Inteligo Visa Electron Biznes,
    • Inteligo MasterCard Business PayPass,
    • Inteligo Visa payWave "Dobro Procentuje" (wydawana do 6 września 2013 roku) lub Inteligo Visa z Sercem (wydawana do 2 stycznia 2013 roku).

    Pamiętaj jednak, że obecnie przy zamawianiu nowej karty do rachunku firmowego istnieje wyłącznie możliwość zamówienia 1 typu karty (MasterCard Business PayPass).

    Karty będą bezpłatne przy miesięcznych, rozliczonych transakcjach bezgotówkowych wykonanych każdą z nich od kwoty 100 zł dla  Klientów,  którzy zawarli umowę Konta Inteligo od dnia 11 maja 2010 r. lub przeszli na nowe warunki cenowe. Warunki zwolnienia z opłaty, w przypadku umów zawartych przed 11 maja 2010 r. sprawdzisz w Tabeli opłat i prowizji. Pamiętaj, w każdej chwili możesz przejścia na warunki obowiązujące po 11 maja 2010 r. – skontaktuj się z konsultantem 800 121 121 oraz +48 81 535 67 89 (opłata zgodna z taryfą operatora).

  22. W jaki sposób pomagam korzystając z karty Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje”?

    Wystarczy, że wybierzesz kartę i będzie ona transakcyjna. Inteligo przeznaczy część bankowych dochodów naliczonych od Twoich transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą na wybraną przez Ciebie inicjatywę lub na konto Fundacji PKO Banku Polskiego w przypadku, gdy nie zostanie wybrana żadna z czterech dostępnych inicjatyw. Ważne! Nie zapłacisz więcej, a jednocześnie pomożesz innym.

  23. Czy mam możliwość wyboru inicjatywy charytatywnej, na którą chcę, aby Inteligo przekazywało środki z mojej karty Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje?

    Tak, podczas aktywacji karty możesz wybrać jedną z czterech inicjatyw dobroczynnych realizowanych przez Fundację PKO Banku Polskiego z Partnerami Strategicznymi, którą chcesz wspierać:

    EDUKACJĘ (Stowarzyszenie SIEMACHA projekt poświęcony wsparciu opieki edukacyjno-wychowawczej młodzieży),

    NADZIEJĘ(Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom SPiNKaprojekt "Mobilność osób niepełnosprawnych")

    ZDROWIE (Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa projekt angażujący do oddawania krwi) lub

    EKOLOGIĘ (Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Klub Gaja  projekt Zaadoptuj rzekę.

    Środki od transakcji wykonanych kartą, dla której nie zostanie wybrana żadna inicjatywa zostaną przekazane na konto Fundacji PKO Banku Polskiego na realizację prowadzonych projektów.

    Pamiętaj, że zawsze możesz dokonać zmiany inicjatywy bądź zrezygnować z tej opcji. Zrobisz to samodzielnie po zalogowaniu do konta wybierając „Karty”, „Karty debetowe”, następnie na liście kart wybierz link ”Więcej” -> „Zmień inicjatywę charytatywną” lub u konsultanta Inteligo.

  24. Jakie inicjatywy charytatywne wspierane są przez Inteligo w ramach korzystania z karty Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje”?

    Wybierając kartę Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje” możesz wybrać jedną z czterech inicjatyw charytatywnych w ramach, których wspierana jest dana organizacja. Masz do wyboru:

    EDUKACJĘ (Stowarzyszenie SIEMACHA projekt poświęcony wsparciu opieki edukacyjno-wychowawczej młodzieży),

    NADZIEJĘ(Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom SPiNKa projekt "Mobilność osób niepełnosprawnych")

    ZDROWIE (Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa projekt angażujący do oddawania krwi) lub

    EKOLOGIĘ (Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Klub Gaja  projekt Zaadoptuj rzekę).

    Część bankowych dochodów naliczonych od transakcji wykonanych kartą, dla której nie zostanie wybrana żadna inicjatywa zostaną przekazane na konto Fundacji PKO Banku Polskiego na realizację prowadzonych projektów.

  25. Kiedy wybieram inicjatywę charytatywną, na którą chcę, aby Inteligo przekazywało środki?

    Inicjatywę charytatywną wybierasz w czasie aktywacji karty wybierając sekcje „Karty”, „Karty debetowe”. Dokonujesz wówczas wyboru jednej z czterech inicjatyw dobroczynnych: EDUKACJE, NADZIEJĘ, ZDROWIE, EKOLOGIĘ lub pozostawiasz decyzję Fundacji PKO Banku Polskiego, na jaki cel przeznaczy otrzymane w ramach wsparcia środki.

    Zmiany możesz dokonać samodzielnie, w dowolnym momencie po zalogowaniu do konta wybierając sekcje „Karty”, „Karty debetowa”, następnie na liście kart wybierz link ”więcej” -> „Zmień inicjatywę charytatywną” lub kontaktując się z konsultantem Inteligo.

  26. Czy i kiedy dla aktywnej karty mogę dokonać zmiany wyboru inicjatywy charytatywnej, na którą Inteligo przekaże część własnego dochodu z moich transakcji kartą?

    Zmiany inicjatywy charytatywnej wspieranej przez Inteligo możesz dokonać w każdej chwili. Zrobisz to w serwisie www wybierając sekcje „Karty”, „Karty debetowe”, następnie na liście kart wybierz link ”więcej” -> „Zmień inicjatywę charytatywną” lub kontaktując się z konsultantem Inteligo.

  27. Czy wybierając kartę Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje” ponoszę dodatkowe koszty?

    Opłaty za kartę Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje” są takie same jak za inne karty debetowe Inteligo. Środki przekazywane na wybraną przez Ciebie inicjatywę charytatywną pochodzą z części bankowych dochodów naliczonych od Twoich transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą na wybrany przez Ciebie cel. Ty nie płacisz więcej, a jednocześnie pomagasz innym.

  28. Jak są przeliczane transakcje wykonane za granicą za pomocą karty Inteligo?

    1. Transakcje płatnicze dokonane przy użyciu kart wydanych w ramach organizacji płatniczej Mastercard, w walutach obcych, dla których Bank:
      1. prowadzi tabelę kursów, są przeliczane przez Bank z waluty transakcji płatniczej na walutę polską, według ustalonych kursów sprzedaży dla pieniądza obowiązujących w dniu dokonania transakcji płatniczej; tabela kursów Banku dostępna jest w placówkach i na stronie www.inteligo.pl 
      2. nie prowadzi tabeli kursów, są przeliczane na euro według kursów stosowanych w dniu ich przetworzenia przez organizację płatniczą Mastercard, a następnie przeliczane na walutę polską zgodnie z pkt 1; dzień przetworzenia transakcji płatniczej przez organizację płatniczą Mastercard jest prezentowany na wyciągu bankowym; kursy walutowe stosowane przez organizację płatniczą Mastercard dostępne są na stronie www.inteligo.pl.
    2. Transakcje płatnicze dokonane przy użyciu kart wydanych w ramach organizacji płatniczej Visa, w walutach obcych, są przeliczane przez organizację płatniczą Visa na walutę polską według kursów stosowanych w dniu ich przetworzenia przez organizację płatniczą Visa. Dzień przetworzenia transakcji płatniczej przez organizację płatniczą Visa jest prezentowany na wyciągu bankowym. Kursy walutowe stosowane przez organizację płatniczą Visa dostępne są na stronie www.inteligo.pl.
  29. Czy kartą debetową Inteligo mogę płacić w Internecie?

    Tak, karta debetowa  Inteligo umożliwia dokonywanie płatności za zakupy w Internecie. Przy dokonywaniu transakcji należy podać pełny numer karty (16 cyfr), datę ważności karty oraz imię i nazwisko jej posiadacza.

    Dodatkowo możesz zostać poproszony o podanie kodu "CVV 2" (Card Verification Value)  dla kart Visa i CVC 2 (Card Verification Code) dla kart MasterCard PayPass - są to trzy dodatkowe cyfry znajdujące się na odwrocie karty, po jej numerze (za kolorowym paskiem z podpisem właściciela karty).

  30. Gdzie mogę wypłacić gotówkę z konta Inteligo poprzez terminal POS?

    Wypłata gotówki z konta Inteligo poprzez terminal POS możliwa jest w placówkach PKO Banku Polskiego, innych bankach oraz w urzędach pocztowych, które dysponują takimi terminalami. Wykaz oddziałów i agencji PKO Banku Polskiego dysponujących terminalami POS jest dostępny w serwisie inteligo.pl w zakładce „Pomoc” -> „Bankomaty i placówki”. Wykaz placówek pocztowych wyposażonych w terminale POS, jest dostępny na stronie poczta-polska.pl, w lokalizacji: „Usługi” -> „Dla Ciebie” -> „Usługi finansowe” -> „Wypłata gotówki”.

  31. Czym jest technologia zbliżeniowa PayPass i payWave?

    PayPass jest to nazwa systemu płatności zbliżeniowych, wdrożona przez MasterCard, natomiast payWave to nazwa płatności zbliżeniowych wdrożonych przez Visa. Karty PayPass i payWave posiadają zatopiony wewnątrz mikroskopijny mikroprocesor wraz z anteną, przekazującą dane do czytnika przy pomocy fal radiowych, dzięki czemu umożliwia dokonywanie wygodnych i szybkich płatności bez konieczności przekazywania karty obsłudze terminala płatniczego. Po wyświetleniu komunikatu na wyświetlaczu terminala wystarczy zbliżyć kartę do oznaczonego pola na czytniku na odległość kilku centymetrów.

  32. Jak działa płatność zbliżeniowa?

    Drobnych płatności kartą, o wartościach poniżej 50 zł, możesz dokonać zbliżając kartę na odległość kilku centymetrów od czytnika. Takie transakcje nie wymagają potwierdzania PIN-em. Transakcje na kwoty przekraczające tę wartość mogą wymagać potwierdzenia autoryzacji PIN-em lub podpisem na wydruku z terminala płatniczego.

  33. Gdzie mogę płacić zbliżeniowo kartami MasterCard PayPass i Visa payWave?

    Aktualna lista punktów handlowo-usługowych, w których można płacić zbliżeniowo:

    • kartami Inteligo MasterCard PayPass znajduje się na stronie www.paypass.pl/,
    • kartami Inteligo Visa payWave znajduje się na stronie www.visa.pl.
  34. Czy mogę zablokować możliwość wykonywania płatności zbliżeniowych moją kartą debetową Inteligo?

    Tak, w tym celu skontaktuj się z naszym konsultantem - dyspozycja wyłączenia płatności zbliżeniowych zostanie wykonana w ciągu dwóch dni roboczych od jej  zgłoszenia u konsultanta.

    Uwaga: W przypadku kart ze znakiem akceptacji Visa, zablokowanie funkcji zbliżeniowej wymaga złożenia dyspozycji u konsultanta Inteligo oraz dokonania standardowej operacji wymagającej umieszczenia karty w terminalu płatniczym lub bankomacie i potwierdzenia transakcji kodem PIN.

  35. Mam już konto Inteligo i chcę zamówić nową kartę ze znakiem akceptacji innym niż dotychczas. Jak to zrobić?

    Znak akceptacji karty (MasterCard lub Visa) wybierasz podczas składania wniosku o kartę. Wystarczy, że skorzystasz z opcji „Karty->”Karty debetowe-> na belce „Karty debetowe” wybierz „Zamów kartę”w serwisie WWW lub zadzwonisz do naszego konsultanta.

  36. Czy po upływie terminu ważności dotychczasowej karty powinienem samodzielnie zamówić kolejną?

    Nie musisz samodzielnie zamawiać kolejnej karty. Przed upływem terminu ważności karty, jeżeli na rachunku będą dostępne środki, Bank przygotuje i prześle na Twój adres korespondencyjny nową kartę płatniczą.

    Za wydanie pierwszej i każdej kolejnej karty debetowej Inteligo (do rachunku głównego) nie jest pobierana opłata – dla wszystkich Klientów, których obowiązują  nowe warunki cenowe wprowadzone 11 maja 2010 r.

  37. Od którego momentu karta debetowa Inteligo jest aktywna?

    Aktywacja pierwszej karty debetowej Inteligo następuje podczas rozmowy telefonicznej aktywującej Twój dostęp do konta, po której nadajesz karcie PIN. Niezwłocznie po otrzymaniu karty (w "Przesyłce startowej") zadzwoń do konsultanta pod numer 800 121 121 lub +48 81 535 67 89 , aby aktywować dostęp do konta i kartę. Kolejne karty debetowe możesz aktywować w serwisie WWW lub w automatycznym serwisie telefonicznym. Karta zostanie aktywowana po wprowadzeniu PIN-u i potwierdzeniu dyspozycji kodem jednorazowym (z karty kodów, aplikacji token zainstalowanej w telefonie komórkowym lub SMS-a).

    Kartę można również aktywować w aplikacji mobilnej IKO.

    Ważne: aby w pełni korzystać z karty (w tym z transakcji bezstykowych), wykonaj pierwszą transakcję w punkcie handlowo-usługowym lub bankomacie, z użyciem mikroprocesora (chipa) oraz PIN.

  38. Jakie są opłaty za wydanie i użytkowanie kart Inteligo?

    Pierwsza i kolejne karty do rachunku głównego są wydawane bezpłatnie. Jeżeli w danym okresie miesięcznym na rachunku zostaną rozliczone Twoje transakcje bezgotówkowe wykonane kartą na kwotę przynajmniej 100 zł, nie pobieramy opłaty miesięcznej za kartę (okres miesięczny liczony jest od daty otwarcia rachunku głównego).

    Pamiętaj! Wykonaj w miesiącu transakcje na odpowiednią wartość, aby nie ponosić miesięcznych kosztów za kartę. W przypadku braku podstawy do zwolnienia z opłat zostaną one naliczone, niezależnie od tego, czy karta została aktywowana.

    Uwaga: Jeśli Twoje konto prowadzone jest na warunkach obowiązujących przed 11 maja 2010 roku, bezpłatna jest pierwsza karta do rachunku głównego. Za wydanie kolejnych kart oraz korzystanie z nich pobierana jest opłata zgodnie z Tabelą opłat i prowizji.

  39. W jaki sposób Inteligo dostarcza karty klientom?

    Pierwsza karta płatnicza jest dostarczana przesyłką kurierską wraz z umową. Kolejne karty, wznawiane automatycznie przez Bank, są wysyłane listem zwykłym na adres korespondencyjny.

    Możesz także zamówić kartę samodzielnie w serwisie WWW, lub telefonicznie za pośrednictwem konsultanta Inteligo. Podczas zamówienia wskażesz adres, na który karta zostanie wysłana oraz sposób jej dostarczenia: pocztą lub przesyłką kurierską. Opłata pobierana za przesyłkę kurierską jest zgodna z Tabela opłat i prowizji. Ze względów bezpieczeństwa karty przesyłane są w stanie nieaktywnym.

    Po otrzymaniu, kartę należy aktywować nadając jej czterocyfrowy PIN, najwygodniej zrobisz to w serwisie WWW.

  40. Czy wysyłanie kart na adres korespondencyjny nie jest w sprzeczności z tajemnicą bankową?

    Nie. Dokładamy należytej staranności, aby zgodnie z zasadami prowadzenia usług bankowych, karty i wszystkie dokumenty docierały do Ciebie z zachowaniem tajemnicy bankowej. Pierwsza karta jest przewożona przez kuriera w specjalnej przesyłce, która może być odebrana wyłącznie przez uprawnioną do tego osobę. Kolejne karty, wznawiane automatycznie przez Bank, są wysyłane listem zwykłym na adres korespondencyjny. Jeżeli zamawiasz kartę samodzielnie, podczas zamówienia wskażesz adres, na który karta zostanie wysłana oraz sposób jej dostarczenia (pocztą lub przesyłką kurierską – usługa płatna zgodnie z Tabelą opłat i prowizji).

    Wszystkie karty są dostarczane w stanie nieaktywnym i do momentu aktywacji nie ma możliwości skorzystania z karty. Aktywacji może dokonać jedynie właściciel karty będący w posiadaniu identyfikatora, hasła dostępu i wybranego do obsługi konta narzędzia autoryzacji (karty kodów,  aplikacji token zainstalowanej w telefonie komórkowym lub SMS-a).

  41. Czy mogę otrzymać kartę debetową Inteligo na adres zagraniczny?

    Pierwsza karta jest dostarczana przez kuriera w przesyłce startowej wyłącznie na adres korespondencyjny w Polsce. Kolejne karty, wznawiane automatycznie przez Bank, są wysyłane listem zwykłym na adres korespondencyjny w Polsce. Jeżeli w Twoich danych jest podany zagraniczny adres korespondencyjny i jeżeli chcesz otrzymać kartę na ten adres, możesz samodzielnie złożyć zamówienie w serwisie WWW lub telefonicznie u konsultanta Inteligo. Podczas zamówienia możesz wskazać dowolny adres, na który karta ma zostać wysłana.

  42. Czy kolejną kartę debetową Inteligo muszę aktywować u konsultanta?

    Kolejne karty debetowe możesz aktywować w serwisie WWW lub w automatycznym serwisie telefonicznym. Karta zostanie aktywowana po wprowadzeniu PIN-u i potwierdzeniu dyspozycji kodem jednorazowym (z karty kodów, aplikacji token zainstalowanej w telefonie komórkowym lub SMS-a).

    Kartę można również aktywować w aplikacji mobilnej IKO.

    Ważne: aby w pełni korzystać z karty (w tym z transakcji bezstykowych), wykonaj pierwszą transakcję w punkcie handlowo-usługowym lub bankomacie, z użyciem mikroprocesora (chipa) oraz PIN.

  43. Czy mając kartę debetową Inteligo mogę korzystać z limitu debetowego?

    Tak. Karta debetowa Inteligo umożliwia korzystanie ze środków zgromadzonych na rachunku do wysokości dostępnego salda. Po zaksięgowaniu pierwszego wpływu na koncie możesz złożyć wniosek o debet Inteligo w wysokości do 2000 zł. Złożenie wniosku zajmie Ci nie więcej niż 90 sekund i zrobisz to zarówno w serwisie WWW, jak i w Mobilnym Serwisie Inteligo w Twojej komórce. Limit debetowy przyznany do rachunku powiększa kwotę dostępnych środków.

    Jeśli potrzebujesz więcej środków, proponujemy Ci kartę kredytową Inteligo, pożyczkę lub kredyt odnawialny do 60 000 zł (kredyt odnawialny w ramach konta indywidualnego możesz otrzymać całkowicie online, z elektroniczną umową Inteligo).

  44. Jaka jest minimalna kwota wypłaty w bankomatach i inne ograniczenia?

    Minimalna kwota wypłaty w bankomatach PKO Banku Polskiego wynosi 20 PLN, a w sieci Euronet 50 PLN. W innych bankomatach kwestia ta jest różnie uregulowana i zależy od właściciela danego bankomatu. W bankomatach nie można wypłacić bilonu.

  45. Z jakich bankomatów mogę wypłacać gotówkę kartami płatniczymi Inteligo bez dodatkowych opłat?

    Karty Inteligo umożliwiają wypłatę gotówki bez prowizji w bankomatach PKO Banku Polskiego i Santander Bank Polska (dawniej BZ WBK) dla Klientów,  którzy zawarli umowę Konta Inteligo od dnia 11 maja 2010 r. lub przeszli na nowe warunki cenowe. Warunki zwolnienia z opłaty, w przypadku umów zawartych przed 11 maja 2010 r. sprawdzisz w Tabeli opłat i prowizji. Pamiętaj, w każdej chwili możesz przejścia na warunki obowiązujące po 11 maja 2010 r. – skontaktuj się z konsultantem 800 121 121 oraz +48 81 535 67 89 (opłata zgodna z taryfą operatora).

  46. Gdzie składam wzór swojego podpisu?

    Wzór podpisu jest składany na umowie o otwarcie konta i na karcie debetowej Inteligo.

  47. Czy mam obowiązek okazać dokument tożsamości na prośbę osoby obsługującej transakcję kartową?

    Tak, jesteś zobowiązany do okazania dokumentu tożsamości na życzenie osoby obsługującej transakcję kartową, z wyłączeniem transakcji wykonywanych przez Internet lub telefon.

  48. Dlaczego nie zawsze otrzymuję powiadomienia o transakcjach wykonywanych kartą debetową Inteligo MasterCard PayPass?

    Karta debetowa Inteligo MasterCard PayPass jest skonfigurowana tak, że priorytetem są transkacje online. Dzięki temu nawet po transakcji bezstykowej zmienia się stan Twojego rachunku i możesz otrzymać powiadomienie SMS-owe o transakcji.

    Jednak, jeżeli z jakichś powodów transakcji online nie będzie można wykonać, karta zezwoli na transakcję offline i w takim przypadku nie otrzymasz powiadomienia SMS, a saldo na Twoim rachunku zmieni się w momencie rozliczenia transakcji.

  49. Jakie są limity wypłat gotówkowych i bezgotówkowych na kartach debetowych Inteligo?

    Każda karta debetowa Inteligo (Visa oraz MasterCard) pozwala na swobodne ustalanie limitów, w zależności od tego jakie są Twoje potrzeby. Do pierwszej karty płatniczej oraz każdej zamówionej przez Ciebie karty otrzymasz dzienny limit wynoszący 5 000 zł na wypłaty gotówki, 20 000 zł na transakcje bezgotówkowe dokonywane w punktach handlowo-usługowych, np. w sklepach, na stacjach paliw, restauracjach oraz 20 000 zł na transakcje internetowe.

  50. Jakiego okresu dotyczy limit?

    Prezentowane limity wypłat dotyczą jednego dnia np. ustalając limit wypłat na 5000 PLN  i 20 000 PLN na transakcje bezgotówkowe w ciągu jednego dnia możesz dokonać łącznie wypłat gotówki na kwotę maksymalnie 5000 PLN oraz dokonać łącznie bezgotówkowych transakcji na kwotę maksymalnie 20 000 PLN.

  51. Jakie limity otrzymam standardowo na swojej karcie?

    Każda karta i automatycznie wznowiona debetowa Inteligo posiada dzienny limit na wypłaty gotówki wynoszący 5 000 zł, limit w wysokości 20 000 zł na transakcje bezgotówkowe dokonywane w punktach handlowo-usługowych, np. w sklepach, na stacjach paliw, restauracjach oraz limit na transakcje internetowe w wysokości 20 000 zł.

  52. W jaki sposób mogę zmienić limit wypłat i czy wiąże się to z jakąś opłatą?

    Wystarczy zalogować się do serwisu WWW i przejść do sekcji "Karty" -> "Karty debetowe" i wybrać link „Więcej” -> "Zmień limity". Możesz również zadzwonić do konsultanta pod bezpłatny numer 800 121 121 lub płatny +48 81 535 67 89. Zmiana opcji jest bezpłatna.

  53. Co powinienem zrobić w sytuacji, gdy osoba nieuprawniona dokonała nieautoryzowanej transakcji moją kartą na kwotę wyższą od równowartości 150 euro, zanim zdążyłem ją zastrzec?

    Powinieneś podjąć następujące kroki:

    • zgłosić kradzież karty na policji,
    • przesłać na adres: INTELIGO Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna Pl. ul. Migdałowa 4, 02-796 Warszawa, wypełniony Formularz reklamacji Visa i MasterCard (formularz jest dostępny w sekcji "Pliki do pobrania") wraz z zaświadczeniem z policji dokumentującym zgłoszenie utraty Karty,
    • dołączyć szczegółowy opis okoliczności utraty Karty i oświadczenie wskazujące, które transakcje dokonane zostały przez osobę nieuprawnioną.
  54. Do jakiej kwoty odpowiadam za nieautoryzowane transakcje dokonane przed zastrzeżeniem karty?

    Za nieautoryzowane transakcje dokonane kartą przed jej zastrzeżeniem odpowiadasz tylko do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro. Oznacza to, że jeśli nieautoryzowana transakcja (bądź kilka transakcji) przed zastrzeżeniem karty opiewała na równowartość np. 500 euro, Twoja odpowiedzialność ograniczona jest do 150 euro. Ograniczenie to nie dotyczy transakcji nieautoryzowanych, do których doszło z Twojej winy, a w szczególności, gdy nie dopełniłeś obowiązków określonych w § 11 pkt 1-9„Regulaminu wydawania i używania kart debetowych Inteligo, czyli np.: nienależycie przechowywałeś kartę, PIN karty lub przechowywałeś je razem. Utraty karty nie zawsze możesz być świadomy, dlatego zachęcamy Cię do aktywacji usługi Powiadomień, dzięki której na bieżąco poinformujemy Cię o wszystkich transakcjach dokonywanych Twoją kartą Inteligo SMS-em, na adres e-mail lub komunikator.

  55. Po jakim czasie od momentu wysłania wymaganych dokumentów reklamacyjnych, Bank zwróci mi środki za nieuprawnione transakcje dokonane po zastrzeżeniu przeze mnie karty?

    Reklamacja rozpatrywana jest niezwłocznie w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty jej otrzymania w formie pisemnej. W przypadku braku możliwości rozpatrzenia reklamacji w tym terminie, Bank poinformuje Posiadacza karty o planowanym terminie udzielenia odpowiedzi.

  56. Co oznacza stwierdzenie "bez limitu"?

    Wybierając opcję "bez limitu" możesz dokonywać transakcji i wypłat do wysokości środków dostępnych na rachunku, do którego wydana jest karta.

  57. Czy raz zastrzeżoną kartę debetową można odblokować?

    Nie. Dyspozycja zastrzeżenia karty jest nieodwracalna. W każdej chwili możesz jednak zamówić nową kartę. Zrobisz to samodzielnie w serwisie WWW po zalogowaniu do swojego konta lub dzwoniąc do konsultanta Inteligo pod numer 800 121 121 lub +48 81 535 67 89.

  58. Co mam zrobić na wypadek zgubienia lub kradzieży karty?

    Należy niezwłocznie zastrzec kartę. Możesz to zrobić samodzielnie w serwisie WWW  w sekcji "Karty" lub kontaktując się z konsultantem Inteligo pod numerem +48 81 535 66 66. Ponadto kradzież karty należy zgłosić na policji.

  59. Czy można zastrzec kartę nie będąc jej posiadaczem?

    Kartę może zastrzec posiadacz karty, współwłaściciel konta (konto wspólne) lub, w wypadkach losowych, osoba trzecia.

  60. Co mam zrobić, jeżeli zgubiłem lub skradziono mi kartę za granicą?

    Należy niezwłocznie zastrzec kartę. Możesz to zrobić samodzielnie w serwisie WWW (sekcja "Karty"->”Karty debetowe”->link "Zastrzeż") lub kontaktując się z konsultantem Inteligo pod numerem +48 81 535 66 66 lub pod dowolnym numerem Visa International oraz MasterCard Global Service. Ponadto kradzież karty należy zgłosić na policji.

  61. Kto odpowiada za nieuprawnione transakcje dokonane po zastrzeżeniu przeze mnie karty?

    Po zastrzeżeniu karty za wszystkie transakcje dokonane Twoją kartą odpowiada Bank, chyba że nie dopełniłeś obowiązków określonych w § 11 pkt 1-9 „Regulaminu wydawania i używania kart debetowych Inteligo, czyli np.: nienależycie przechowywałeś kartę, PIN karty lub przechowywałeś je razem.

  62. Co mam zrobić, jeżeli zapomniałem kod PIN do mojej karty?

    Aby nadać nowy kod PIN do Twojej karty,  skontaktuj się z konsultantem pod numerem 800 121 121 lub +48 81 53 56789.

  63. Czy po nadaniu kodu PIN do nowej karty debetowej w technologii EMV mogę realizować wszystkie płatności, w tym bezstykowe?

    Aby w pełni korzystać z kart płatniczych w technologii EMV, po nadaniu kodu PIN należy wykonać pierwszą transakcję w bankomacie lub w punkcie handlowo-usługowym z użyciem mikroprocesora (chipa).