Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Chargeback
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
-
Twoje Konto
- Podstawowe informacje
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
Debet
Rozwiń wszystkie-
Jak długo będę czekał na przyznanie debetu?
Debet przyznawany jest natychmiastowo po złożeniu wniosku. Wypełnienie wniosku zajmie Ci najwyżej kilka minut, a odpowiedź o wysokości przyznanego debetu otrzymasz od razu. Dodatkowe środki będą dostępne natychmiast!
-
Jakie są koszty korzystania z debetu?
Koszty zależą m.in. od tego czy korzystasz z debetu w koncie prywatnym czy firmowym, jaką kwotę wykorzystasz, czy obowiązuje promocja oraz czy dokonasz spłaty w terminie. Szczegółowe informacje znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji Produktów Kredytowych.
-
Kiedy mogę skorzystać ze zwolnienia z opłat za obsługę debetu oraz za udzielenie debetu?
Przez 2 miesiące od udzielenia limitu debetowego obowiązuje promocja polegająca na niepobieraniu opłat opisanych powyżej. Promocja dotyczy tylko i wyłącznie pierwszego uruchomienia debetu w Twoim koncie Inteligo.
-
Gdzie sprawdzę wysokość przyznanego i wykorzystanego debetu oraz naliczonych odsetek i opłat?
Wszystkie informacje o Twoim debecie odnajdziesz w serwisie www (w zakładce "Kredyty"), w Serwisie Mobilnym Inteligo lub u konsultanta. W ten sposób sprawdzisz informacje o tym, jaka kwota debetu została Ci przyznana, ile z tej kwoty już wykorzystałeś, ile wynoszą odsetki oraz termin, do kiedy powinieneś dokonać spłaty debetu.
-
W jaki sposób korzystam z debetu i go spłacam?
Z chwilą uruchomienia debetu Twoje saldo środków dostępnych zostaje powiększone o kwotę przyznanego limitu. Możesz z niej korzystać w dowolny sposób, tak samo jak ze swoich własnych pieniędzy na koncie. Debet spłaca się automatycznie - każdy wpływ na Twoje konto (np. przelew pensji od pracodawcy) zmniejsza lub w całości pokrywa zadłużenie. Pamiętaj, że za spłatę debetu uznaje się sytuację, w której saldo rachunku na koniec dnia jest równe, bądź wyższe niż 0,00 zł.
-
Po jakim czasie od spłaty zadłużenia mogę ponownie korzystać z debetu?
Spłata wykorzystanych środków zostanie uznana, jeśli środki pokrywające całość zadłużenia będą na rachunku głównym w wyznaczonym dniu spłaty przez czas potrzebny na tzw. przetwarzanie danych, które ma miejsce każdego dnia około północy. Po uznaniu spłaty debetu pole 'Data spłaty' zostanie skasowane automatycznie i nie będzie już widoczna na liście rachunków klienta z przyznanym debetem.
-
Jak złożyć wniosek o debet?
Wypełniasz bardzo prosty wniosek on-line (wypełnienie zajmuje nie więcej niż kilka minut) i wysyłasz do nas jednym kliknięciem. Formularz dostępny jest w serwisie www, Serwisie Mobilnym Inteligo lub u konsultanta. Jeżeli chcesz złożyć wniosek kliknij tutaj.
-
Czy będąc posiadaczem konta wspólnego mogę ubiegać się o przyznanie debetu?
Tak. Wystarczy, że jeden z posiadaczy konta wspólnego złoży wniosek o przyznanie debetu, aby wszyscy współposiadacze konta mogli z niego korzystać.
-
Jestem posiadaczem konta prywatnego i konta firmowego, czy mogę otrzymać debet w ramach obu kont?
Tak. Możesz posiadać tyle debetów ile masz kont jednak do granicy wyznaczonej indywidualnie na podstawie Twojej zdolności kredytowej. Maksymalna kwota przydzielonego debetu do konta prywatnego i firmowego to 2000zł.
-
Jakie są warunki przyznania debetu?
Warunkiem przyznania debetu jest otwarcie konta Inteligo i aktywne z niego korzystanie. Ponadto osoba ubiegająca się o przyznanie debetu powinna posiadać zdolność kredytową, być pełnoletnia, posiadać telefon, legitymować się ważnym dowodem osobistym lub paszportem oraz posiadać numer PESEL. Istnieje również wymóg terminowej spłaty innych zobowiązań kredytowych w ramach konta Inteligo oraz w innych bankach.
-
Czy muszę posiadać jakieś zabezpieczenie, aby debet został mi przyznany?
Nie, nie wymagamy żadnego zabezpieczenia.
-
Korzystam już z debetu, czy mogę teraz zmienić jego wysokość?
Tak. W każdej chwili możesz zmienić wysokość przyznanego debetu w serwisie www, w Serwisie Mobilnym Inteligo lub dzwoniąc do konsultanta. Proces zmiany wysokości debetu jest szybki i łatwy. Kwota debetu może zostać zmniejszona do wysokości kwoty wykorzystanej w danym miesiącu, a zwiększona do maksymalnej kwoty debetu, jeżeli posiadasz odpowiednią zdolność kredytową.
-
Ile mam czasu na spłacenie wykorzystanego debetu?
30 dni od daty wykorzystania części lub całości debetu.
-
Czy mogę odstąpić od umowy o limit debetowy nie rezygnując jednocześnie z konta Inteligo?
Tak. Umowa rachunku bankowego Konto Inteligo i Umowa o Limit debetowy to dwie różne umowy. Warunkiem przyznania debetu jest posiadanie konta, ale rezygnacja z debetu nie wiąże się z zamknięciem konta. Jeżeli chcesz zrezygnować z debetu możesz w każdej chwili zgłosić rezygnację w serwisie transakcyjnym lub w ciągu 14 dni od przyznania limitu debetowego wypełnić wniosek o odstąpienie od Umowy o Limit debetowy. Wzór dostępny jest tutaj. Oczywiście nadal możesz korzystać z konta Inteligo.
-
Chciałbym otrzymywać informacje o przyznanej wysokości debetu. W jaki sposób mogę je otrzymać?
Informacje o kwocie przyznanego debetu mogą otrzymać posiadacze konta Inteligo, którzy korzystają z usługi Powiadomienia w formie SMS, e-mail lub komunikator. Informacje wysyłane są przy każdej zmianie wysokości przyznanego debetu.
-
Chciałbym otrzymywać informacje o najbliższej dacie spłaty debetu. W jaki sposób mogę je otrzymać?
Informacje o najbliższej dacie spłaty debetu otrzymują posiadacze konta Inteligo, którzy są użytkownikami usługi Powiadomienia w formie SMS, e-mail, komunikator i wykorzystują środki w ramach przyznanego debetu. Informacja jest wysyłana na dzień przed datą spłaty, którą znajdziesz w serwisie www w sekcji "Kredyty" w polu "Data spłaty", w Serwisie Mobilnym Inteligo lub za pośrednictwem konsultanta.
-
Kiedy jest wysyłane powiadomienie o najbliższej dacie spłaty debetu?
Powiadomienie jest wysyłane na dzień przez datą spłaty. Datę spłaty znajdziesz też w serwisie www w sekcji "Kredyty" w polu "Data spłaty", w Serwisie Mobilnym Inteligo lub za pośrednictwem konsultanta.
-
Otrzymałem informację dotyczącą spłaty debetu. Gdzie sprawdzę kwotę wykorzystanego debetu, którą powinienem spłacić?
W przesyłanej wiadomości informujemy o konieczności spłaty i terminie spłaty debetu. Informacje o kwocie do zapłaty znajdziesz w sekcji "Kredyty". Kwota do zapłaty w dniu określonym jako data spłaty równa jest kwocie, którą powinieneś uiścić tego dnia.