Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Chargeback
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
-
Twoje Konto
- Podstawowe informacje
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
- Zastrzeżenie numeru PESEL
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
Rozwiń wszystkie-
Posiadam IKE prowadzone w innym banku i nie chcę z niego rezygnować, czy mogę zakupić tylko IKZE+WPI?
Tak. Możesz otworzyć Pakiet Emerytalny PKO TFI składający się tylko z IKZE i WPI. W tym celu w trakcie wypełniania formularza w polu: „Wybierz produkt IKE” wybierz „puste” miejsce.
-
Posiadam IKE i IKZE prowadzone w innym banku, to czy otwierając pełny Pakiet Emerytalny PKO TFI (składający się z IKZE, IKE i WPI) będę miał prowadzone drugie IKE, czy muszę zdecydować się na jedno z nich ?
Za pośrednictwem Konta Inteligo możesz otworzyć rejestr i nabywać Jednostki Uczestnictwa w ramach Programu Pakiet Emerytalny PKO TFI pod warunkiem nie posiadania IKE lub/i IKZE w innej instytucji.
-
Jaka jest dolna granica wieku Klienta chcącego przystąpić do Pakietu Emerytalnego PKO TFI?
Za pośrednictwem Konta Inteligo możesz otworzyć rejestr i nabywać Jednostki Uczestnictwa w ramach Programu Pakiet Emerytalny PKO TFI pod warunkiem ukończenia 18 lat.
-
Jaka jest górna granica wieku Klienta chcącego przystąpić do Pakietu Emerytalnego PKO TFI?
Przepisy nie przewidują górnej granicy wieku dla osób chcących zawrzeć Umowę o IKE lub Umowę o IKZE.
Niemniej jednak w odniesieniu do osoby, która nabyła uprawnienia emerytalne lub prawo do renty (bez względu na wiek) w przypadku IKZE, nie będzie można ustalić limitu wpłat na IKZE z uwagi na brak podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie emerytalne takiej osoby.
Jednocześnie jeżeli emeryt lub rencista podlega ubezpieczeniu z innego tytułu, to można dla takiej osoby ustalić limit wpłat na IKZE, co oznacza, iż osoba ta może przystąpić do Pakietu Emerytalnego PKO TFI w opcji z IKZE.
Dodatkowo, oszczędzający, który dokonał wypłaty jednorazowej albo wypłaty pierwszej raty, nie może ponownie założyć IKE lub IKZE, a to jest równoznaczne z niemożnością przystąpienia do Programu.
-
W jaki sposób będę informowany (oraz przez kogo) o wpłatach dokonanych na IKZE po zakończonym roku?
Informację o środkach wpłaconych do IKZE w zeszłym roku kalendarzowym Uczestnik będzie otrzymywał z TFI na początku każdego roku kalendarzowego w postaci zestawienia transakcji na rejestrze.
-
Gdzie będę mógł sprawdzić wartość środków zgromadzonych w IKZE, IKE i WPI?
Wartość środków zgromadzonych na rejestrach IKZE, IKE i WPI możesz sprawdzić na bieżąco:
- na infolinii PKO TFI pod numerem telefonu 801 32 32 80 po podaniu numeru rejestru oraz PIN,
- na stronie internetowej www.pkotfi.pl, jeżeli Uczestnik aktywował Usługę internetową (w tym przypadku niezbędna będzie aktywacja PIN do zleceń internetowych),
- za pośrednictwem serwisu www Inteligo
-
Czy powinienem znać numer rejestru lub numer konta w przypadku zlecenia nabycia przez Inteligo/system iPKO otwartego Pakietu Emerytalnego PKO TFI?
System Inteligo umożliwi jednoznaczną identyfikację osoby składającej zlecenie. Uczestnik uzyska dostęp do informacji o stanie rejestru, którego jest wyłącznym właścicielem.
-
Na jakiej kategorii jednostek uczestnictwa prowadzone są rejestry w ramach Pakiety Emerytalnego PKO TFI?
Rejestr powiązany WPI w ramach Pakietu Emerytalnego PKO TFI prowadzony jest w jednostkach kategorii A, natomiast rejestry IKE i IKZE w jednostkach kategorii E.
-
Czy są jakieś sankcje dotyczące zaprzestania wpłat do Pakietu Emerytalnego PKO TFI?
Zaprzestanie wpłat do Pakietu Emerytalnego PKO TFI nie pociąga za sobą żadnych sankcji z zastrzeżeniem, iż Fundusz może wypowiedzieć Umowę o IKZE z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia w przypadku gdy po trzech latach uczestnictwa w IKZE suma wpłat Uczestnika wyniesie mniej niż 1.800 zł (jeden tysiąc osiemset złotych).
-
Czy pomiędzy IKZE, IKE i WPI można dowolnie przenosić środki?
Nie można „przenosić” środków pomiędzy produktami wchodzącymi w skład Pakietu Emerytalnego PKO TFI.
W ramach Programu Pakiet Emerytalny nie są realizowane Zlecenia Konwersji lub Transferu Jednostek Uczestnictwa, z zastrzeżeniem sytuacji gdy Uczestnik błędnie określi limit wpłat na IKZE – wówczas jednostki nabyte za wpłaty ponad limit zostaną na podstawie Transferu przeniesione na Rejestr WPI.