Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Chargeback
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
-
Twoje Konto
- Podstawowe informacje
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
- Zastrzeżenie numeru PESEL
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
Przelew standardowy
Rozwiń wszystkie-
Co to jest polecenie przelewu standardowego?
Polecenie przelewu standardowego umożliwia przekaz środków pieniężnych do dowolnego odbiorcy, w dowolnym banku na terenie całego kraju. Wystarczy, że znasz numer rachunku odbiorcy.
Z polecenia przelewu standardowego proponujemy Ci skorzystać, jeśli:
- przekazujesz środki do osoby lub firmy, z którą nie rozliczasz się często,
- realizujesz transakcję z datą bieżącą lub przyszłą,
- w zależności od dyspozycji blokujesz środki pod wykonanie transakcji lub nie.
-
Co to jest blokada na kwotę polecenia przelewu?
Blokada na kwotę polecenia przelewu stanowi zabezpieczenie części środków wraz z kwotą opłaty za realizację polecenia przelewu na rachunku klienta. W trakcie trwania blokady nie możesz skorzystać ze środków zablokowanych pod realizację polecenia przelewu. Dzięki temu masz pewność, że nie zabraknie ich w chwili realizacji transakcji.
-
W jakich godzinach realizowane są polecenia przelewów?
polecenie przelewu możesz zlecić w Inteligo o każdej porze. Polecenie przelewu strandardowego dbędzie zrealizowane jeśli zostanie zlecone do realizacji najpóźniej przed godziną 14:30.
W przypadku, zleconego do realizacji polecenia przelewu standardowego, po godzinie 14.30, w których treści nie zostanie wskazana przyszła data realizacji - rachunek Zleceniodawcy zostanie automatycznie obciążony z datą złożenia zlecenia, a transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym.
Harmonogram sesji ELIXIR:
Aby polecenie przelewu zostało zrealizowane:- I sesją ELIXIR - należy je zlecić do godziny 08:00,
- II sesją ELIXIR - należy je zlecić do godziny 11:45,
- III sesją ElIXIR - należy je zlecić do godziny 14:30.
Przybliżony czas księgowania na rachunku polecenia przelewu przychodzącego z innego banku:- I sesją ELIXIR – godzina 11:30
- II sesją ELIXIR – godzina 15:10
- III sesją ELIXIR - godzina 17:30
Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze. -
Co zrobić, kiedy podczas realizacji operacji na WWW nie uzyskałem potwierdzenia jej wykonania np. zostało przerwane połączenie z Internetem?
W takiej sytuacji proponujemy sprawdzić czy doszło do poprawnego zlecenia transakcji. Szczegóły sprawdzisz na liście przelewów oczekujących („Przelewy” -> „Przelewy oczekujące”). Jeśli przelew został już zrealizowany znajdziesz go w Historii rachunku ( w zakładce „Historia”).
-
Zleciłem polecenie przelewu, które znajduje się na liście przelewów oczekujących, dlaczego nie zostało ono zrealizowane?
Zgodnie z Regulaminem Konta Inteligo, Bank zastrzega sobie prawo telefonicznej weryfikacji zlecenia przed jego wykonaniem. Jeśli polecenie przelewu wymaga potwierdzenia, odpowiednia informacja będzie widoczna na liście przelewów oczekujących ("Przelewy" -> "Przelewy oczekujące"). Sprawdź wówczas czy posiadamy aktualne numery telefonów ("Dane i ustawienia") i oczekuj na kontakt z naszej strony.
-
Zleciłem przelew, jednak nie został wykonany z powodu braku wystarczających środków. Czy muszę zlecić go jeszcze raz?
Tak. Nie ponawiamy próby wykonania niezrealizowanej transakcji automatycznie. Dyspozycję należy złożyć ponownie w serwisie www („Przelewy” -> „Przelewy odrzucone” -> „Ponów przelew”).
-
Czy mogę dokonać przelewu za granicę?
Tak, możesz zlecić przelew zagraniczny z konta Inteligo. W tym celu zaloguj się do serwisu WWW (sekcja „Przelewy” -> „Nowy przelew zagraniczny” w boksie na skróty) lub skontaktuj się telefonicznie z konsultantem Inteligo pod numerem 800 121 121 lub + 48 81 53 56789.
-
Czy realizację każdego przelewu muszę potwierdzić kodem jednorazowym?
O podanie kodu jednorazowego (z karty kodów, tokena lub przesłanego SMS-em) nie poprosimy Cię podczas realizacji takich transakcji, jak:
- przelew pomiędzy własnymi rachunkami Inteligo (w koncie indywidualnym, wspólnym i firmowym),
- utworzenie i modyfikacja zlecenia stałego w ramach kont własnych Inteligo oraz,
- utworzenie przelewu zasilającego rachunek maklerski powiązany z Twoim kontem Inteligo.
W przypadku pozostałych przelewów zawsze poprosimy o podanie kodu.
-
Czy przelew na rachunek w innym banku zostanie zlecony w dniu jego złożenia?
Przelewy na rachunki w innych bankach, które mają być zrealizowane w dniu ich złożenia powinny zostać złożone do realizacji najpóźniej przed godziną 14.30.
W przypadku, gdy Klient złoży do realizacji polecenie przelewu na rachunek prowadzony w innym banku, po godzinie 14:30, a w przelewie nie wskazano przyszłej daty realizacji - transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym a rachunek Klienta zostanie obciążony z datą realizacji przelewu.
Bank nie wykonuje poleceń przelewu w walutach wymienialnych złożonych z przyszłą datą realizacji. Takie dyspozycje powinny zostać złożone w dniu ich realizacji.
Harmonogram sesji ELIXIR:
Aby przelew został zrealizowany:- I sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 08:00,
- II sesją ELIXIR - należy zlecić go do godziny 11:45,
- III sesją ElIXIR - należy zlecić go do godziny 14:30.
Przybliżony czas księgowania na rachunku przelewu przychodzącego z innego banku:- I sesją ELIXIR – godzina 11:30
- II sesją ELIXIR – godzina 15:10
- III sesją ELIXIR - godzina 17:30
Sesje ELIXIR odbywają się wyłącznie w dni robocze.