Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Chargeback
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
-
Twoje Konto
- Podstawowe informacje
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
- Zastrzeżenie numeru PESEL
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
Rozwiń wszystkie-
Czy karty w formie tradycyjnej z funkcją płatności zbliżeniowych można używać jedynie do płatności zbliżeniowych?
Nie. Taką kartą można również dokonywać płatności w tradycyjny sposób (poprzez umieszczenie karty w czytniku); można także używać karty w bankomacie - operacja przebiega identycznie, jak dla karty nieposiadającej takiej funkcjonalności. Karty te mogą być również używane do płatności w internecie.
-
Jakie zalety ma płacenie kartą z funkcją płatności zbliżeniowych?
Porównując płatność zbliżeniową z innymi formami płatności jest to najszybszy sposób zapłaty za zakupy lub usługi o wartości do 100 zł - wystarczy tylko zbliżyć kartę do czytnika i płatność jest dokonana - nie trzeba szukać drobnych ani czekać na autoryzację operacji. Można samodzielnie zbliżyć kartę do czytnika, bez konieczności oddawania jej sprzedawcy. Dlatego płatności kartami z funkcją płatności zbliżeniowych to:
- oszczędność czasu
- wygoda
- bezpieczeństwo
-
Jak można rozpoznać, że karta posiada funkcję płatności zbliżeniowych? Czy fizycznie taka karta różni się od karty nieposiadającej takiej funkcjonalności?
Karta w formie tradycyjnej, która posiada funkcję płatności zbliżeniowych w wyglądzie (wielkość i kształt) nie różni się od karty płatniczej nieposiadającej takiej funkcjonalności.
Wyróżnia ją umieszczony na karcie znak graficzny przedstawiający falkę:
Znak ten jest symbolem płatności zbliżeniowej i oznacza, że taką kartę można wykorzystać nie tylko do płatności w tradycyjny sposób, ale również przy szybkich płatnościach zbliżeniowych.
Po za tym, w samej karcie umieszczona jest antena, umożliwiająca bezpieczne dokonanie płatności zbliżeniowej. Antena ta nie jest widoczna.
-
Jak dokonuje się płatności zbliżeniowej i czym różni się ona od zwykłej płatności?
Płatność zbliżeniowa to przede wszystkim szybkość i wygoda w codziennych, drobnych płatnościach.
Aby zapłacić, wystarczy zbliżyć kartę do terminala. Przy płatności zbliżeniowej nie ma potrzeby:
- podawania karty sprzedawcy
- umieszczania karty w czytniku terminala
- dla operacji o wartości poniżej 100 zł, wprowadzania kodu PIN lub składania podpisu na wydruku z terminala, w celu dokonania weryfikacji
Pozostałe etapy procesu niczym nie różnią się od tradycyjnej płatności.
-
Jak przebiega płatność zbliżeniowa?
Gdy sprzedawca aktywuje czytnik na terminalu płatniczym, należy sprawdzić kwotę na wyświetlaczu, a następnie zbliżyć do niego kartę. Akceptacja płatności następuje w ułamku sekundy. To wszystko.
Dla płatności o wartości poniżej 100 zł nie trzeba wprowadzać kodu PIN ani podpisywać wydruku z terminala. Płatności zbliżeniowe do kwoty 100 zł dokonane kartą w formie tradycyjnej ze znakiem akceptacji Visa mogą spowodować przekroczenie limitu na karcie kredytowej lub przekroczenie dostępnych środków na rachunku, do którego wydana została karta debetowa.W celu ograniczenia wystąpienia tego typu przekroczeń Klient powinien kontrolować skalę płatności zbliżeniowych.
-
Gdzie można zapłacić kartą "zbliżeniowo"?
W punktach handlowo-usługowych akceptujących płatności zbliżeniowe, na drzwiach placówki lub przy kasie, umieszczone są naklejki ze znakiem falki - informujące o możliwości dokonania płatności w tej formie.