Pytania i odpowiedzi
FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.
Wybierz temat pytań i odpowiedzi
-
Inteligo
- O Inteligo
- Inteligo w PKOBP SA
-
FATCA
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
- Individual Client
- Institutional Client
-
CRS
- Klient indywidualny
- Klient instytucjonalny
-
Rozliczenia Podatkowe
- Dotyczące PIT-8C
- Dotyczące PIT-11
- Dotyczące IFT-1/2
-
Dostęp
- Powiadomienia
- Serwis internetowy Inteligo (usługa bankowości elektronicznej)
- Logowanie z obrazkiem
- Serwis telefoniczny (usługa bankowości telefonicznej)
-
Operacje
- Opłaty
- Doładowania komórek
- Polecenie zapłaty
- Przelew standardowy
- Wpłaty
- Zlecenia stałe
- Chargeback
- Wyciągi i potwierdzenia
- Przelew zdefiniowany
- Lista odbiorców
- Polecenia przelewu do US
- Przelewy zagraniczne/walutowe
- Wypłaty z konta zmarłego
-
Aplikacja mobilna IKO
- IKO
- Bezpieczeństwo IKO
-
Twoje Konto
- Podstawowe informacje
- Konto prywatne
- Konto wspólne
- Konto firmowe
- Rachunki
- Zmiana danych
- Odsetki
-
Produkty
- Karty
- Limit odnawialny
- Karty z funkcją płatności zbliżeniowych
- Karta kredytowa
- Debet
- Lokaty
- Rachunek oszczędnościowy
- Obligacje
- Fundusze inwestycyjne
- MiFID
- Ubezpieczenia
- Ubezpieczenie PZU DOM
- Ubezpieczenie Wojażer - PZU Pomoc w Podróży
- Płacę z Inteligo
- Rachunki maklerskie
- Pakiet Emerytalny PKO TFI (IKZE+IKE+WPI)
-
Bezpieczeństwo
- Narzędzia autoryzacji transakcji
- Karta kodów jednorazowych
- Kody SMS
- Podpis cyfrowy
- Bezpieczne korzystanie z konta Inteligo
- Zastrzeżenie numeru PESEL
-
e-Urząd
- PUE ZUS
- Profil Zaufany
- Wniosek Dobry start
- e-Tożsamość
- Wniosek Rodzina 500+
- Wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO)
MiFID
Rozwiń wszystkie-
Co to jest MiFID?
MiFID (Markets in Financial Instruments Directive) – jest to Dyrektywa 2004/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 roku w sprawie rynków instrumentów finansowych, która ma za zadanie chronić klienta przed podejmowaniem nadmiernego ryzyka inwestycyjnego.
-
Jakiego klienta możemy określić mianem klienta profesjonalnego?
Klient profesjonalny to osoba która posiada doświadczenie i wiedzę pozwalające na podejmowanie właściwych decyzji inwestycyjnych, jak również na właściwą ocenę ryzyka związanego z tymi decyzjami (w rozumieniu par. 2 pkt. 7 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 kwietnia 2009 r.).
-
Jaki jest cel kwestionariusza?
Celem kwestionariusza jest uzyskanie od klienta informacji dotyczących jego wiedzy i doświadczenia w zakresie inwestowania niezbędnych do dokonania oceny, czy usługa oferowana klientowi jest dla niego odpowiednia.
-
Dlaczego klient przed nabyciem będzie proszony o wypełnienie kwestionariusza?
Obowiązek uzyskiwania od klientów przez dystrybutora informacji dotyczących wiedzy i doświadczenia w dziedzinie inwestycji wynika z Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 kwietnia 2009 r. w sprawie postępowania podmiotów prowadzących działalność w zakresie pośrednictwa w zbywaniu i odkupywaniu jednostek uczestnictwa oraz tytułów uczestnictwa (Dz. U nr 62, poz. 507).
-
W jakim przypadku mogę nie wypełniać kwestionariusza?
Kwestionariusz nie będzie przedstawiany do uzupełnienia Klientom, którzy wystąpią do PKO Bank Polski SA z żądaniem uznania ich za klientów profesjonalnych i przedłożą dokumenty wykazujące, iż posiadają doświadczenie i wiedzę pozwalającą na podejmowanie właściwych decyzji inwestycyjnych oraz wiedzę na temat ryzyka związanego z tymi decyzjami. Klient może również oświadczyć, że nie zgadza się na wypełnienie kwestionariusza. W takim przypadku, w związku z odmową klienta przedstawienia danych niezbędnych do zweryfikowania jego wiedzy i doświadczenia w dziedzinie inwestycji, podmiot przyjmujący zlecenie nie jest w stanie dokonać oceny, czy jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych stanowią dla klienta usługę odpowiednią.
-
Czy niewypełnienie kwestionariusza uniemożliwia nabycie jednostek funduszy?
Nie. Usługa Inteligo w zakresie dystrybucji jednostek funduszy będzie dostępna niezależnie od danych wprowadzonych do kwestionariusza przez klienta, jak również w przypadku niewypełnienia kwestionariusza.
-
Czy mogę zmienić odpowiedzi w kwestionariuszu?
Nie ma możliwości zmiany wypełnionego kwestionariusza.
-
Czy wypełnienie kwestionariusza w Inteligo jest konieczne, jeżeli podobny kwestionariusz wypełniałem u innego Dystrybutora?
Tak, gdyż każdy Dystrybutor jest zobowiązany uzyskać od swego klienta informacje dotyczące jego wiedzy i doświadczenia w dziedzinie inwestycji.
-
W jaki sposób mogę otrzymać wyniki z wypełnionego testu?
Wyniki do wypełnionego testu możesz otrzymać wyłącznie na podstawie podpisanej przez Ciebie pisemnej dyspozycji z prośbą o wgląd do wypełnionego testu odpowiedniości.
Jeśli jesteś zainteresowany wynikami swoje oświadczenie prześlij na adres korespondencyjny Inteligo. Wyniki testu przekażemy listownie. -
W jaki sposób mam postąpić w sytuacji, gdy chcę usunąć dane z testu?
Dane z testu zostaną automatycznie usunięte po okresie przechowywania, który wynosi 5 lat.