Pytania i odpowiedzi

FAQ to najczęściej zadawane pytania związane z kontem Inteligo. Aby odnajdywanie interesujących Cię informacji nie sprawiało Ci problemów, wszystkie pytania zostały poszeregowane tematycznie. Wybierz jedną z dostępnych kategorii pytań.

Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, skontaktuj się z nami.

Zarówka

Przelew zdefiniowany

Rozwiń wszystkie
  1. Co to jest polecenie przelewu zdefiniowanego?

    Polecenie przelewu zdefiniowanego to szablon polecenia przelewu z wpisanymi informacjami o odbiorcy i tytule transakcji. W dowolnym momencie można zlecić polecenie przelewu zdefionowanego uzupełniając je o kwotę, datę i zmienną część tytułu (np. numer kolejnej faktury). Może ono być realizowane z datą bieżącą lub przyszłą. Przy tworzeniu polecenia przelewu zdefiniowanego sam nadasz mu nazwę, dzięki czemu łatwo znajdziesz ją na liście przelewów w serwisie WWW ("Przelewy"-> "Przelewy zdefiniowane"). 

  2. Zleciłem polecenie przelewu zdefiniowanego, kiedy zostanie zrealizowany?

    Polecenie przelewu zdefiniowanego wykonujemy zgodnie z zasadami realizacji polecenia przelewu standardowego. Na rachunki prowadzone w PKO Banku Polskim realizowane są niezwłocznie - w dacie zleconej transakcji. Polecenie przelewu do innego banku będzie zrealizowane jeśli zostanie złożone do realizacji najpóźniej przed godziną 14:30.

    W przypadku, zlecenia do realizacji polecenie przelewu na rachunek prowadzony w innym banku, po godzinie 14.30, w których treści nie zostanie wskazana przyszła data realizacji - rachunek Zleceniodawcy zostanie automatycznie obciążony z datą złożenia zlecenia, a transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym. 

  3. W jakich godzinach realizowane są dyspozycje przelewów?

    Dyspozycję przelewu możesz złożyć w Inteligo o każdej porze. Przelew do innego banku będzie zrealizowany jeśli zostanie złożony do realizacji najpóźniej przed godziną 14:30.

    W przypadku, złożonych do realizacji polecenie przelewu na rachunek prowadzony w innym banku, po godzinie 14.30, w których treści nie zostanie wskazana przyszła data realizacji - rachunek Zleceniodawcy zostanie automatycznie obciążony z datą złożenia zlecenia, a transakcja zostanie zrealizowana w następnym dniu roboczym. 

  4. Zdefiniowałem przelew do rachunku wspólnego. Czy pozostali współwłaściciele będą mieć do niej dostęp?

    Tak, ponieważ przelewy zdefiniowane tworzone są do rachunku, wszyscy współwłaściciele mogą z nich korzystać.

  5. Czy mogę ustanowić przelew zdefiniowany do rachunku kredytowego lub rachunku oszczędnościowego?

    Nie, z uwagi na bezpieczeństwo Twoich środków, do wykonania operacji z tych rachunków wymagane jest zatwierdzenie dyspozycji kodem jednorazowym (z karty kodów, aplikacji token zainstalowanej w telefonie komórkowym lub SMS-a) . Wypłata środków z rachunku kredytowego lub oszczędnościowego możliwa jest wyłącznie w formie przelewu pomiędzy własnymi rachunkami.